ارومیه- ایرنا- ۲۳۹ زندانی به مناسبت هفته وحدت و هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند که از این تعداد، ۱۷۹ نفر با ارفاق های قانونی و ۶۰ نفر زندانی مالی نیز با کمک ستاد دیه آزاد شده اند.

به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی روز چهارشنبه در این آیین گفت: در تمامی نظام های حقوقی دنیا و ایران به اثبات رسیده که ایجاد امنیت لزوماً با زندانی کردن به غیر از جرایم خاص و مرتکبان آنها به دست نمی آید و بر همین اساس روی استفاده از ظرفیت های مختلف همچون خیّران برای آزادی زندانیان تاکید می شود.

حسین مجیدی افزود: اشخاصی که در جرایم سبک و محکومیت های حداقلی در جامعه حامی نمی بینند، ناامید می شوند که می تواند منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی باشد.

وی اضافه کرد: کسی که آزادی خود را مدیون جامعه می داند تلاش می کند دوباره مرتکب بزه نشود.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با قدردانی از خیّران نیک سیرت استان از شهروندان و هم استانی ها خواست که هرکسی می تواند در انسجام بخشی جامعه کمک کند پای کار بیاید و به هموطنان و همنوعان خود کمک کند چراکه مشکل زندان می تواند برای هر فردی در جامعه پیش بیاید.

مجیدی همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام که با مجاهدت و تمام غیرت و شرف اجازه ندادند یک وجب از خاک مقدس کشور به دست دشمنان بیافتد، اظهار کرد: امروز به برکت خیّران و دستان پاک و دلهای باصفا و بخشنده زمینه آزادی زندانیان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن اینکه حکم آزادی ۱۲ مددجوی زندانی جرایم مالی توسط عتباتی و مجیدی به آنها اهدا و این افراد از زندان آزاد شدند، همچنین از خیرین و خانواده های مکرم شهداء و ایثارگران نیز تجلیل شد.