تهران- ایرنا- مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: با توجه به حوادثی که در آینده در پیش است باید جوانان را با روحیه سلحشوری برگرفته از جنگ آماده کنیم.

به گزارش ایرنا، سردار نادر ادیبی در پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان تهران که امروز (چهارشنبه) همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: تاریخی که برگرفته از دین اسلام و زیر سایه اهل بیت (ع) است، امروز نهضت عظیم آزادی‌خواهی را از خود به یادگار گذاشته است.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس خالقان پیروزی‌های بزرگی بودند، گفت: امروز باید در خرمشهرهای بعدی که در پیش داریم همچون دوارن دفاع مقدس و با تأسی از این فرهنگ غنی کار را پیش ببریم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: با توجه به حوادثی که در آینده در پیش است باید جوانان را با روحیه سلحشوری برگرفته از جنگ آماده کنیم.

سردار ادیبی ادامه داد: این روحیه‌ها باعث پیروزی در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می شود. همه آزادی‌خواهان جهان با نگاه به رزمندگان و کشور ما ان‌شاء الله پیروزی‌های بزرگی را در پیش خواهند داشت. شرطش این است که ما در این مسیر مستدام باقی بمانیم و با پیروی از ولی خدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی این کار را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه کشورمان با قدرت در قله قرار دارد، تصریح کرد: ما در این مسیر قرار داریم و با فتح قله‌های بزرگتر به پیروزی‌های بزرگتر می رسیم و این نیازمند روحیه و عزم جدی است که در ما وجود دارد.

سردار ادیبی اظهار داشت: ما امروز در سالگرد چهل و چهارمین دوران پرافتخار پیروزی دفاع مقدس هستیم. نسل جوان و آینده باید به رزمندگان آن دوران اقتدا کنند.

وی افزود: امروز در مراسم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس همزمان با حسینیه امام خمینی (ره) ارتباط تصویری داریم و مدعوین از بیانات ارزشمند معظم‌له بهره‌مند می شوند تا سرمشقی برای همه تا هفته دفاع مقدس سال آینده باشد.

سردار ادیبی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ارج نهادن به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس مسیرهای پیش‌رو را برای مردم روشن می کند.

انقلاب اسلامی انسان‌های وارسته تربیت کرد

علیرضا فخاری استاندار تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانست با ساختاری هدفمند برای خروج از جمود فکری القائات طاغوت انسان‌های وارسته تربیت کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پرورش اذهان برای آنچه که ما امروز از آن به عنوان تحقق اسلام نام می‌بریم مردم را پرورش داد، افزود: امام خمینی (ره) به ما این عزت را داد که بتوانیم برای آینده تمدن ساز ایران، اندیشه کنیم تا مردم جهان از انقلاب اسلامی به عنوان الگوی انسان ساز بهره‌برداری کنند.

فخاری ادامه داد: در دورانی که جهان بین دو گسل ابرقدرت شرق و عرب گرفتار بود، امام خمینی (ره) در میان این دو جریان خصمانه جریان سومی را خلق کرد؛ و هدفی که ایشان از آن به صراحت یاد می‌کرد؛ انقلاب انسان ساز بود. این هدف یعنی پرورش نسلی که بتواند خداگونه باشد و در راستای ترویج تفکر اسلام حرکت کند؛ که البته این اهداف دشمنان خود را هم دارد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه شهدای انقلاب اسلامی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همواره در مسیر تحقق آرمان جمهوری اسلامی حرکت کردند، اضافه کرد: امروز ما ماندیم و دیگران رفتند، آمدنمان توجیه داشت و ماندنمان هم باید توجیه داشته باشد. ما نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشیم.

فخاری بیان کرد: ژرفای ذهن ما باید برای ایجاد حکمرانی اسلامی تحقق یابد. امروز وظیفه ما چیست؟ راه نباید تغییر کند و پویایی مسیر با الگویی که امروز داریم باید حفظ شود.

وی افزود: آن روزهایی که به منطقه جنگی می‌رفتیم برای ماندن می‌رفتیم، آیا امروز از مطامع، شهوت و قدرت دنیا چشم پوشیدیم؟ اگر چنان کنیم بردیم.

فخاری تصریح کرد: اگر این مسیر را پیشکسوتان اصلاح‌گونه رفته باشند هم موفق شدند. امروز یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس برای این است که بدانیم کجا بودیم، چه کردیم و چه می‌خواهیم بکنیم.