ساری- ایرنا- شهردار بابل گفت: برای تقویت زیرساخت‌های آتش‌نشانی در بابل مانند خرید بالابر ۳۲ متری و تجهیزات دیگر تا پایان امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد بیکایی امروز -چهارشنبه- در نشست خبری که به میزبانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بابل برگزار شد، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌ها و حمایت از نیروی فعال از ضرورت‌های آتش‌نشانی بابل است.

وی گفت: با توجه به گستره شهرستان بابل و تراکم جمعیت همه تلاش‌ها بر آن است تا زیرساخت‌های این سازمان به نحو شایسته‌ای ارتقا یابد.

شهردار بابل با بیان این‌که آتش‌نشانان بابلی در سال جاری توانستند جان ۴۱۸ نفر را نجات دهند، اظهار کرد: این افراد در حوادث مختلفی مانند سوانح خودرویی، مشکلات فنی آسانسور و حادثه در رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها با کمک آتش‌نشان‌ها نجات یافتند.

بیکایی درباره برنامه برای جذب آتش‌نشان در سازمان آتش‌نشانی این شهر گفت: امسال ۴۰ آتش‌نشان در بابل بازنشسته می‌شوند که به همین تعداد نیروی جدید و تازه‌نفس در سازمان آتش‌نشانی بابل جذب خواهد شد.

شهردار بابل با بیان این که طبق استانداردها برای هر ۵۰ هزار نفری یک ایستگاه آتش‌نشانی باید فعال شود، افزود: شهر بابل با جمعیت حدود ۳۵۰ هزار نفری هفت ایستگاه آتش‌نشانی فعال دارد.

این مقام مسوول تصریح کرد: پیشگیری و آموزش در بخش آتش‌نشانی بسیار حائز اهمیت است که این مهم برای همه اقشار جامعه باید فرهنگسازی شود.