کاشان - ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد و غیر دولتی دارای مجوز از مرکز فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت دارد که بر کار آنها نظارت می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مصلحی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز فنی و حرفه ای اردستان افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در همه شهرستان‌های استان اصفهان فعال است و دارای ۵۴ مرکز برادران و خواهران است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۴۰ کارگاه فنی و حرفه‌ای در رشته‌های فنی، خدماتی و کشاورزی، آموزش های تخصصی را در بخش دولتی به هنرجویان ارایه می‌کنند، تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد برگه‌های فنی هنرجویان را از اداره کل فنی و حرفه‌ای دریافت و شهریه می‌گیرند ولی مراکز دولتی هیچگونه وجهی از افراد دریافت نمی کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای در زمان حاضر به دانشجویان، دانش آموختگان، سربازان، زندانیان و زنان سرپرست خانواده و در بخش های صنعت، دولتی و غیر دولتی و روستاییان، خدمات آموزشی ارائه می‌کنند.

مصلحی گفت: در زمینه اشتغال تلاش شده است با هم‌افزایی بین آموزش و پرورش، اداره کل فنی و حرفه ای و صنعت، دوره‌های آموزشی مربوط به مهارت‌های مورد نیاز ارائه شود.

وی افزود: اگر هم‌افزایی بین آموزش و پرورش، دانشگاه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای و صنعت برقرار شود برای صنعت مفید است و می‌تواند نیروی متخصص جذب کند تا برای آن سوددهی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از خدمات پنج ساله حسن قاسمی تجلیل و محمدهادی ملایی به عنوان سرپرست جدید مرکز آموزش فنی و حرفه ای اردستان معرفی شد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.