بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: انتقال شماری از مشاغل و اصناف مزاحم مرکز استان به خارج شهر در پاییز امسال کلید می خورد که این امر گامی بزرگ برای صیانت از حقوق عامه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا براتی زاده روز چهارشنبه در بازدید از محل جدید استقرار شهرک صنفی ضایعاتی ها در بجنورد، اظهار کرد: مشاغل مزاحم مشکلاتی همچون آلودگی های صوتی، انسداد معابر و اختلال در روند عبور و مرور مردم و وسائط نقلیه دارند که در چند ماه آینده به خارج از محدوده شهری منتقل می شوند.

وی افزود: با استقرار این اصناف در محل پیش بینی شده از تضییع حقوق عامه و شهروندی جلوگیری خواهد شد.

حجت الاسلام براتی زاده گفت: برخی مراکز به صورت مجاز یا غیرمجاز مبادرت به خرید و فروش ضایعات در محدوده شهر می کنند که تداوم این فرایند علاوه بر افزایش انگیزه های ارتکاب برخی جرائم مانند سرقت می تواند آثار منفی متعددی از قبیل تهدید مخاطرات زیست محیطی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این طرح و انجام خاکبرداری خاطرنشان کرد: مقرر شد مشکلات، ابهامات و موانع موجود در اسرع وقت مرتفع و سپس زمینه های ایجاد مستحدثات مورد نیاز فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی نیز از استاندار خراسان شمالی و دیگر نهادهای متولی خواست تا برای تکمیل این طرح در ماه های آینده اهتمام جدی تری داشته باشند.

سیدجواد ایلالی اظهار کرد: با انتقال مراکز خرید و فروش ضایعات به مکان جدید یکی دیگر از مصادیق و مظاهر تضییع حقوق عامه مرتفع خواهد شد.

سید محمدعلی کشمیری، شهردار بجنورد نیز با اشاره به تامین منابع آب و برق برای این طرح گفت: پیش بینی می شود این مکان تا ۲ ماه دیگر به بهره برداری رسیده و در اختیار اصناف قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.