کرمان - ایرنا - استاد حقوق بین الملل و مشاور عالی انجمن روسای دانشگاه های جهان در خاورمیانه با اشاره به انتظار مجامع جهانی از اعلام سیاست های دولت چهاردهم در سازمان ملل گفت: سیاست و رویکرد دکتر پزشکیان و دولت چهاردهم بسیار مورد توجه مجامع جهانی و نظام بین الملل قرار گرفت.

روح الله خلیلی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار دقیق و اثر بخش، منطقی و صادق بود و یکی از بهترین سخنرانی هایی به شمار می رود که در سطح رییس جمهوری در سازمان ملل انجام شد.

وی تاکید کرد: سخنرانی دکتر پزشکیان در صحن مجمع عمومی سازمان ملل شفاف، متفاوت همراه با بیان مصادیق جامع بود.

معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان کرمان تصریح کرد: مواضع اصولی ایران در سیاست خارجی با حفظ منافع ملی در سخنرانی رییس جمهور دیده شد و ایشان بر دمکراسی و گفت و گو با عنوان راهکار برون رفت از بحران های فعلی جهان تاکید کرد که نکته بسیار حائز اهمیتی محسوب می شود.

وی ادامه داد: تاکید بر توازن سیاست خارجی ایران و اهمیت ارتباط با کشورهای شرق و غرب بر مبنای منافع ملی نیز از نکات مهم سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل به شمار می رود.

روح الله خلیلی نژاد استاد حقوق بین الملل معاون دانشگاه پیام نور کرمان

خلیلی نژاد خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که بسیاری از کشورهای دیگر دنیا منتظر شنیدن آن بودند مواضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین بود که دکتر پزشکیان رویکرد بسیار شفاف و صریح در برابر فلسطین و جنایت های مدعیان حقوق بشر را به‌خوبی بیان کرد.

استاد حقوق بین الملل دانشگاه پیام نور کرمان بیان کرد: رییس جمهور در سخنان خود به صورت واضح به جهانیان تفهیم کرد که ایران هرگز حامی ظلم و جنایتکاران نیست که تاثیر بسیار خوبی بر افکار عمومی جهانیان داشت.

وی گفت: دکتر پزشکیان با بیانی زیبا و شفاف به جنایت ها و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت و خواهان حل مساله فلسطین به شکل دمکراتیک با مشارکت همه مردم فلسطین و مهاجران به این کشور شد.

معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان کرمان اظهار داشت: به طور کلی رییس جمهور دمکراسی ایران را در موج فزآینده و مستمری که رسانه های کشورهای مختلف علیه کشور داشتند، با ظرافت به رخ جهانیان کشید.

به گزارش ایرنا، دکتر پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می شوند اظهار داشت: محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناکترین پیامدهای تحریم ها است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد، این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: ملت ما در طول سال‌های گذشته با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها نشان داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کند اگر چه زخم های ناشی از تحریم ها بر پیکره جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ ما را به ملتی قویتر با اراده ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.