مشهد- ایرنا- فعال اقتصادی و رییس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: سخنان رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مبین خواسته‌های ملت ایران از او در انتخابات ریاست جمهوری بود.

محمدحسین روشنک روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دکتر پزشکیان مطالبی را در سازمان ملل متحد عنوان کرد که رای دهندگان و همه فعالان اقتصادی از او خواسته بودند.

وی بیان کرد: کسانی که به دکتر پزشکیان به عنوان رییس جمهوری رای دادند، از او خواسته بودند که به دنیا بگوید، ایران اهل مدارا و صلح است، اما خواهان برقراری صلح از روی ترس نیست زیرا ملت ایران از هیچکس ترسی ندارد، بلکه صلح همراه با اقتدار را خواستار است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: ایران کشوری قوی و در عین حال اهل صلح است، دنبال جنگ یا تسلیم نیست بلکه اقتدار همراه با مصلحت را می‌خواهد و این محور سخنان رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود.

روشنک اظهار کرد: دکتر پزشکیان در زمان انتخابات نیز اعلام کرد که با نظر رهبر معظم انقلاب تلاش خواهد کرد تا با دنیا رابطه برقرار کند و برای احیای برجام خواهد کوشید، تلاش خواهد کرد اف.ای.تی.اف را به سرانجامی برساند، سخنان او در سازمان ملل نیز پیرامون همین مطالب بود.

وی اضافه کرد: کسانی که به سخنان رییس جمهوری انتقاد دارند، همان هایی هستند که به نوعی از پاره کردن برجام خرسند شدند، لذا به سخنان دکتر پزشکیان در سازمان ملل متحد هیچ ایرادی وارد نیست و تا زمانی که رهبری از وی حمایت کنند، ما نیز از وی حمایت خواهیم کرد.

رییس انجمن کارآفرینان خراسان رضوی گفت: جنگ اقتصادی با هدف اینکه ملت ایران را تسلیم جهان سلطه کند، قابل پذیرش نیست، ملت ایران در برابر این جنگ اقتصادی مقاومت کرده و تسلیم نمی شود و دلیلی هم برای جنگ و ستیز با دنیا ندارد.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز به کار کرد که با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و «صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد، پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.