شهرری - ایرنا - مراسم آغاز هفته ایمنی و تامینی شامگاه چهارشنبه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با هدف شناسایی عوامل حادثه‌ساز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم آغاز هفته ایمنی و تامینی که مصادف شده است با هفته دفاع مقدس با حضور سردارقربان محمد ولی زاده فرمانده سپاه سید الشهدا (ع) استان تهران، سردار امیرحسین عابد دوست معاون ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه، سردار محمد باقر سلیمی معاون عملیات پلیس راهور فراجا، حجت‌الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و کارکنان این مجموعه برگزار شد.

فرمانده سپاه سید الشهدا (ع) استان تهران در این آیین با اشاره به اهمیت اجرای تمهیدات ایمنی و تامینی در سپاه پاسداران گفت: هدف برگزاری اینگونه مراسم شناسایی ریشه های اتفاق غیر منتظره ای که در این مجموعه می ‌افتد است و با شناسایی این عوامل می توانیم از حوادثی که منجربه آسیبهای جبران ناپذیر می شود جلوگیری کنیم.

سردارقربان محمد ولی زاده اظهار داشت: در سپاه ایمنی جزو مسئولیت های ذاتی محسوب می شود و تنها فرماندهان را از آمرین این امر نمی دانیم بلکه یک تعهد جامع و مسئولیت فراگیر برای موضوعات ایمنی در نظر است.

نهاد ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه سرامد همه نهادها است

معاون ایمنی و اقدامات تأمینی سپاه در مراسم گفت: نهادایمنی و اقدامات تأمینی سپاه سرامد همه نهادها کشوری و لشکری در جمهوری اسلامی است.

سردار امیرحسین عابد دوست اظهار داشت: سپاه تنهاد نهاد نظامی است که برای مقوله ایمنی و اقدامات تامینی یک معاونت مستقل زیر نظر فرمانده کل سپاه تشکیل داده است که با وجوداینکه این نهاد تازه تاسیس بسیار کارآمد و موثر است.

ایمنی زندگی را برای انسان گوارا می کند

نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: با ایجاد ایمنی زمینه های رشد و ترقی درجامعه فراهم می شود و نتیجتا زندگی گوارایی را برای انسانها فراهم خواهدکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی معبودی اظهار داشت: مقوله ایمنی در تمام مخلوقات خداوند وجود دارد و خداوند هر چیزی را که خلق کرده ایمنی آن را فراهم کرده است.

نیروهای نظامی سهم بسیار کمی در حوادث کشور دارند

معاون عملیات پلیس راهور فراجا نیز در این آیین گفت: با وجود فراوانی حضور نیروهای مسلح در سطح کشور برای انجام ماموریتها، سهم بسیار کمی را از حوادث مختلف به جود اختصاص داده اند.

سردار محمد باقر سلیمی اظهار داشت: ولی با این وجود یک مورد حادثه هم برای ما زیاد است و باید با اقدامات تامینی، امنیتی و ایمنی تلاش کنیم که انشالله هیچ حادثه ای را شاهد نباشیم.

در پایان این مراسم به ۵۰ نفر از مدیرانی که برگزیده مسایل ایمنی و امنیتی بودند جوایزی به رسم یاد بود اهداء شد.