خرم آباد-ایرنا- استاندار لرستان گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان نیاز است دستگاه‌های مختلف به امور کتابخانه‌ها کمک کنند تا این فرهنگ متعالی در جامعه نهادینه شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت چهارشنبه شب در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری با تشریح بیانات رهبر انقلاب درخصوص ارتقاء فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر قرار گرفتن کتاب در سبد کالاهای فرهنگی خانوار است اما این در حالی است که در کمتر مکانی می توان دید که افراد مشغول کتابخوانی هستند.

وی تصریح کرد: باید طرح هایی ارائه شود که انگیزه افراد به کتابخوانی افزایش یابد و در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی در مساجد، شهرداری در اماکن عمومی، ارشاد اسلامی در ادارات دولتی و آموزش و پرورش در سطح مدارس باید تلاش کنند تا با برگزاری جشنواره، کتابخوانی در استان رونق گیرد.

وی در خصوص فضای کتابخانه‌های استان گفت: شواهد نشان می دهد که در گذشته برخی کتابخانه های عمومی در مکان های نامناسب شهری ایجاد شده اند و باید در خصوص کتابخانه ۱۷ شهریور و پارک معلم با توافق فرماندار، شهردار و امور کتابخانه های عمومی تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه کتابخانه پلدختر برای تجهیز باید تحویل نهاد کتابخانه های عمومی شود، عنوان کرد: پروژه هایی که امسال می توانند با اعتبارات خرد تکمیل شوند در اولویت برای تخصیص اعتبار خواهند بود.

به گفته شفقت کتابخانه های نورآباد، گراب و مرکزی خرم آباد(به غیر از امفی تئاتر آن) باید امسال تکمیل و کتابخانه های ویسیان و ازنا چنانچه امکان داشته باشد برای تکمیل به بسیج سازندگی سپرده شوند.

وی در خصوص اجرای پویش اهدای کتاب‌های دفاتر مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی روستایی و مناطق محروم در استان گفت: مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی آن دسته از کتاب‌هایی که در قفسه کتابخانه‌های خود دارند و از آنها استفاده نمی‌کنند را در اختیار مراکز کتابخانه‌های عمومی قرار دهند تا عموم مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی باید فعالیت‌های تبلیغاتی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی بیشتری در حوزه ترویج کتابخوانی انجام دهد افزود: انتظار می‌رود رسانه ملی و دیگر رسانه ها نیز در دعوت مردم به مطالعه جدیت به خرج دهد.