دزفول- ایرنا- مدیر امور مشترکان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: عقد قرارداد آب محصولات زراعی پائیزه و زمستانه در شبکه آبیاری دز آغاز شد.

محمدرضا سپهری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کشاورزان حوضه دز برای عقد قرارداد آب می‌توانند با در دست داشتن مدارک مربوطه جهت عقد قرارداد آب به تدریج به امور مشترکین مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: عمده محصولات زمستانه و پائیزه شامل صیفی‌جاتی از جمله سبزی، کاهو، کرفس، انواع‌کلم، سیر، کدو، شلغم، پیاز، سیب‌زمینی و محصولات دیگر شامل گندم، چغندرقند، کلزا، کشت‌های زیر پلاستیکی، گندم، جو و محصولات دیگر است.

وی افزود: مراجعه به موقع کشاورزان برای عقد قرارداد آب می‌تواند موجب برنامه‌ریزی و خدمات بهتر به کشاورزان در زمینه تامین و توزیع آب کشاورزی شود.

سپهری به آمار قرارداد آب سال قبل اشاره و تاکید کرد: زمستان و پائیز سال گذشته، قرارداد آب بیش از ۷۰ هزار هکتار انواع محصولات زراعی در بخش کشاورزی و همچنین ۱۵ هزار در بخش آب بران حجمی ثبت شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: امسال با توجه به آمار ثبت شده کشت‌های تابستانه و تمایل بیشتر کشاورزان به کشت زمستانه و پائیزه پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت محصولات زراعی بویژه محصول گندم و چغندرقند افزایش یابد.

وی از ادامه عقد قرارداد محصولات تابستانه در امور مشترکین شرکت خبر داد و افزود: تاکنون قرارداد بیش از ۱۹ هزار و ۱۰۰ هکتار از انواع محصولات تابستانه منعقد شده است و انتظار می رود کشاورزان برای کشت تابستانه در اسرع وقت جهت عقد یا تکمیل قرارداد خود مراجعه نمایند.

به گزارش ایرنا، شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از ۲۰ هزار مشترک با مساحتی بالغ بر ۱۲۵ هزار هکتار تحت پوشش خود را دارد.