تبریز- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور در سخنرانی سازمان ملل، سخنان و خواست نظام و مردم را به گوش دنیا رساند که امیدواریم دنیا، صدای روشن و آشکار ملت ایران را بشنود.

علیرضا نوین روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: سخنرانی در سازمان ملل یک فرصت برای مسئولان جمهوری اسلامی است تا مواضع کشور نسبت به وضعیت جهانی و شرایط منطقه‌ای و داخلی را به کل دنیا نشان دهند.

وی افزود: پزشکیان در نخستین حضور خود در سازمان ملل از شهید رئیسی به عنوان رئیس جمهور خدمت یاد کرد که اقدام بسیار ارزشمند و قابل احترامی بود.

وی ادامه داد: بیان چالش‌های فعلی و آینده دنیا و لزوم همکاری ملت‌ها با عدالت و صداقت، مطلب مهمی از سخنرانی پزشکیان بود که امیدواریم این همکاری‌ کشورها نه در سطح شعار بلکه به مرحله عملیاتی برسد.

نوین اظهار کرد: سخنرانی رئیس جمهور از جهت مباحث جهانی بسیار قابل تامل و امیدوارکننده بود که خواستار عاری سازی کشورها از سلاح هسته‌ای شده و ماهیت رژیم اسرائیل در کودک کشی و زیرپا گذاشتن حقوق انسان‌ها را به خوبی تشریح کرد و به مظلومیت مردم فلسطین و غزه در برابر حملات ناجوانمردانه پرداخت کرد.

وی تاکید کرد: همان طور که در این سخنرانی نیز مطرح شد، ایران همواره آماده تعامل و گفتگو و در صورت اثبات صداقت و حسن نیت طرف مقابل، آماده بحث درباره برجام است. منافع ایران اسلامی باید براساس منویات رهبر معظم انقلاب، حفظ شود و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که ما آماده تعامل باشیم اما ترامپی دیگر به طور یک جانبه این تعامل را بر هم زند و به ایران فشار بیاورد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در سخنرانی‌های خود در نیویورک از حقوق مردم دفاع کرد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی یک کشور تجاوزگر بوده و به دنبال ایجاد اغتشاش و آشوب در منطقه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: شعار امروز ایران در دنیا، صلح و امنیت است و ما در کنار ملت‌ها و به خصوص مردم مظلوم و آزادی خواه هستیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور، حرف دیگری جز حرف مردم را نمی زند، تاکید کرد: سکوت برخی در مقابل حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان که باعث کشتار هزاران نفر شده، نشان دهنده بی عدالتی است اما مردم ایران هیچگاه در مقابل بی عدالتی سکوت نکرده و در کنار این مردم خواهد بود و حملات صهیونیست ها بی پاسخ نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: همه ما ملت‌های منطقه باید با یکدیگر اتحاد داشته باشیم و یک منطقه قوی را تشکیل دهیم زیرا کشورهای غربی به دنبال تحریک، ایران هراسی، آشوب، تاسیس داعش و ترورهای مختلف در منطقه بوده و باعث می‌شوند تا کشورها، پول خود را برای خرید تجهیزات نظامی صرف کنند.

نوین تاکید کرد: نیازمند نگاه جدید برای حل مسائل جهانی و تقویت فرصت‌ها با حفظ کرامت و منافع ملی هستیم.‌

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بعد از ظهر سه‌ شنبه ( ۳۰ مرداد ) به صورت رسمی در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران کشورهای جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد و روز سه‌شنبه سوم مهرماه در سخنرانی خود دیدگاه‌های ملت ایران را تبیین کرد.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.