ساری - ایرنا - استاندار مازندران با تاکید بر حمایت قاطع و همه جانبه از ناشنوایان، گفت: ناشنوایان این استان از جمله نیروهای فعال جامعه محسوب می شوند که در بخش های مختلف مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه همزمان با همایش ناشنوایان ساری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناشنوایان تلاش می کنند عنصری فعال در جامعه باشند و این امر بسیار امید آفرین است.

وی گفت: اراده قوی برخی افراد ناشنوا در جامعه ستودنی است که بدون در نظر گرفتن محدودیت خود همانند افراد شنوا مفید و اثر بخش هستند.

نوری با اشاره به این مطلب که دولت تلاش می کند از طریق آموزش و پرورش و بهزیستی کمک کار این افراد باشد، اظهار کرد: راه اندازی مدارس استثنایی نقش مهمی در توانمند سازی این آنها دارد.

استاندار مازندران گفت: با توجه به دستاوردهای ارزشمند علمی و پزشکی بسیاری از بیماری های مربوط به کودکان ناشنوا در داخل استان قابل درمان است.

وی با اشاره به این مطلب که کاشت حلزون گوش برای کودکان در مازندران انجام می شود، افزود: پیشگیری از این بیماری هم بسیار مورد تاکید است.

نوری افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال زا برای ناشنوایان گره گشا خواهد بود که این امر زمینه اشتغال و رونق تولید را فراهم خواهد کرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: ناشنوایان در عرصه های مختلف ورزشی حضور فعال دارند و تا کنون موفق به کسب مدالهای خوش رنگی برای کشور شدند و از این ظرفیت باید به خوبی استفاده کرد.

۲ تا ۸ مهرماه به‌عنوان هفته جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده‌است.