گنبدکاووس- ایرنا- استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گلستان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از افراشته شدن پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن در داخل کشور، گفت: باید بیش از گذشته نسل امروز را نسبت به ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در چند دهه گذشته از جمله دوران دفاع مقدس برای حفظ اقتدار ایران اسلامی آگاه کنیم.

حسین کریمی‌اول روز پنجشنبه با تبریک هفته دفاع مقدس که یادآور دلاورمردی‌ها، ایثار و از خودگذشتگی همه ملت ایران به ویژه جوانان بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت به مناسبت این هفته بسیاری از مسائل را واکاوی کردند که پرداختن به هرکدام از آنان می‌تواند بار دیگر ارزش‌های انقلاب اسلامی را که امروز الگویی برای ملت‌های آزادخواه دنیا شده است را به نمایش بگذارد.

وی افزود: دشمنان بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بحران بزرگی را به عنوان جنگ تحمیلی برای کشور ایجاد کردند که با جانفشانی فرزندان این ملت و شهادت و ایثار برگرفته از اندیشه عاشورایی و کربلایی توانستیم با موفقیت از آن عبور کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: دشمن در جنگ تحمیلی تلاش کرذ پرچمی که به برکت انقلاب اسلامی و ایران به اهتزاز در آمد را با تهدید سخت یا همان جنگ نظامی از بین ببرد اما این ملت به رهبری حضرت امام خمینی(ره) هشت سال در مقابل تمام مستکبران عالم که صدام نوکر و جیره خوار آنان بود ایستاد و نگذاشت یک وجب از خاک کشور در دست دشمن بماند.

کریمی‌اول بیان کرد: در نهایت پیروزی نصیب ملت ایران شد و دشمنان از اقدام نظامی مایوس شدند به طوری که امروز جرات تعرض به خاک کشور را ندارند چرا که نتوانستند پرچم انقلاب اسلامی را با سلاح نظامی به زمین بکوبند و این مساله درس عبرتی برایشان شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جمع رزمندگان دفاع مقدس اشاره فرمودند دشمن از راه دیگری که همان جنگ فرهنگی است می‌خواهد پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی خود را در بین آحاد ملت برپا کند لذا باید مواظبت خود را بیشتر کنیم.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: جنگ فرهنگی یا همان جنگ نرم، جنگ فکر و اندیشه است و اگر کوچکترین غلفتی کنیم دشمن می‌خواهد آنچه که ما به برکت دفاع مقدس و ارزش‌هایی که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به وجود آوردیم را با جنگ فرهنگی از ملت بگیرد.

کریمی‌اول ادامه داد: همه آحاد ملت و افرادی که دلسوز نظام و انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند باید بدانند هدف دشمن این است که آنچه در جنگ نظامی به دست نیاورده را در جنگ فرهنگی به دست آورد.

وی با تاکید بر ایستادگی ملت پای آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان، گفت: در این جنگ فرهنگی که دشمن طراحی کرده و با عوامل داخلی به ویژه نفوذی‌ها تلاش در رسیدن به اهداف خود دارد به طور قطع پیروز میدان ملت ایران هستند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به دشمنی غرب و آمریکا و مستکبران با انقلاب اسلامی، بیان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم راهبردهای منطقه غرب آسیا را قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا طراحی و برای ۲۰۰ سال آینده خود برنامه ریزی کرده بودند اما انقلاب اسلامی تمام آن معادلات و طراحی را برهم زد پس دشمنی آنها با ایران طبیعی است.

این استاد دانشگاه اظهارکرد: آمریکا و مستکبران با اصل و گفتمان انقلاب اسلامی دشمن هستند چون حرف و ایده‌ای نو برگرفته از مکتب اسلام، قرآن و تفکر عاشورایی است که با منافع قدرت‌های بزرگ کاملا در تضاد قرار دارد.

کریمی‌اول گفت: آرمان‌ها، ارزش‌ها و تفکرات انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرده و به تمام دنیا از جمله قلب اروپا و آمریکا صادر شده به عنوان نمونه در حوادث اخیر در دانشگاه‌ها اروپا و آمریکا و شرق دور، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در خیابان‌ها شعارهای برگرفته از انقلاب اسلامی سر دادند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را به زبان فارسی اعلام کردند.

وی افزود: ارزش‌های انقلاب اسلامی به کشورهای غیر اسلامی و قلب‌های پاکی که با فطرت انسانی سازگار است و در مقابل جنایات، ترور و کشتار از خودشان واکنش نشان می‌دهند، منتقل شده است.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی بیان کرد: بخشی از جنگ تبیینی است به این معنی که چرایی‌های جنگ هشت ساله مانند علت به وجود آمدن آن، یافته‌ها و نقاط مثبت آن و اینکه چه افرادی در این صحنه از انقلاب اسلامی با جان و دل دفاع کردند باید به جوانان منتقل شود.

کریمی‌اول با تاکید بر اینکه تفکر و اندیشه «ما می‌توانیم و باید به خود اتکا کنیم و نگاهمان به دشمنان نباشد» در دوران دفاع مقدس به اثبات رسیده است، گفت: تفکر و اندیشه‌ای که در دوران دفاع مقدس حاکم بود باید برای نسل امروز تبیین شود تا جوان بدانند در شرایط سخت آن زمان که به جز خدا هیچکس را برای کمک نداشتیم از آن بحران، بسیار قوی عبور کردیم.

وی ادامه داد: امروز که شرایط خیلی با آن دوران متفاوت است و در عرصه‌های اقتصادی، نظامی و علمی پیشرفت کردیم، می‌توانیم تفکر و اندیشه ما می‌توانیم را به جوانان انتقال دهیم و به طور قطع در آینده هم از گردنه‌های سختی که دشمنان ایجاد کردند با موفقیت عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با پیروزی حزب‌الله و مقاومت، گفت: درست است که جنگ تخریب و کشتار دارد و زیرساخت‌ها و انسان‌های بیگناه به شهادت می‌رسند اما در دل این بحران پیروزی نهفته است چرا که دشمن همه تلاش‌های خود را به کار گرفت تا برای مردم غزه مشکل ایجاد کند اما دست خالی ماند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی ۴۱ هزار نفر را در نوار غزه به شهادت رساند اما به اهداف خود نرسید و این همان تجربه‌ای است که از دوران دفاع مقدس توسط سردار سلیمانی به بچه‌های غزه، حماس، جهاد اسلامی و حزب الله منتقل شد و آنان امروز در مقابل ماشین جنگی دشمنان ایستاده‌اند و ذره‌ای عقب نشینی نمی‌کنند.