تبریز - ایرنا - رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی از برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب یکی از شهروندان تبریزی با ارسال لینک جعلی بسته معیشتی خبر داد و گفت: شهروندی که قربانی پیام جعلی بسته معیشتی شده بود با اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتا به حق خود رسید.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر محمدجعفری" روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد شهروند مالباخته به پیام ارسالی از شماره شخصی مبنی بر دریافت بسته معیشتی اعتماد کرده و با کلیک برروی لینک اعلامی و با در درج اطلاعات حساب بانکی خود در بخش خواسته شده بلافاصله از حساب بانکی وی مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.

وی اعلام کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتای استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

سرهنگ محمدجعفری به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به هیچ عنوان از طریق لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی اقدام به نصب اپلیکیشن‌های جعلی نکنند زیرا که اینگونه اقدامات ترفندی در جهت کلاهبرداری می‌باشند.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.fata.gov.ir یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.