قم- ایرنا- آیین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) همزمان با سالروز ورود کریمه اهل بیت به قم روز پنجشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین آیین تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: مردم قم هر سال به یاد این حضور نورانی دختر موسی بن جعفر(ع)، این روز را گرامی می‌دارند و بزرگ می‌شمارند.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی افزود: قم با ورود حضرت مورد عنایت ایشان قرار گرفت و با توجه به ۴۰ حدیث نقل شده از ائمه اطهار(ع)، این شهر جایگاه رفیع و خاصی میان اهل بیت(ع) داشت.

وی ادامه داد: آنچه از روایات مشخص است، قم‌ قبل از ورود حضرت معصومه(س) مورد عنایت بوده و با ورود حضرت بر شکوفایی، برکت و تقدس آن افزوده شده‌است.

سعیدی با بیان این‌که اهل بیت(ع) درباره قم و اهالی این شهر تعبیرات رسا، شگفت‌انگیز و شوق‌انگیزی دارند، خاطرنشان کرد: این شهر علاوه بر قداستی که داشت، در سال ۲۰۱ گزینه خاص حضرت معصومه(س) شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با این اوصافی که نقل شده شهر قم باید در همه عرصه‌ها از جمله در ساخت و ساز و معماری، به خصوص اطراف حرم مطهر باید بهترین باشد.

وی تصریح کرد: دراین رابطه شورای اسلامی شهر قم باید بهترین، کارآمدترین و منسجم‌ترین شورا در کشور و در کنار آن شهرداری قم نیز باید بهترین باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: مدیران و مسوولان این شهر نیز باید با اخلاق‌ترین و بهترین باشند.

سعیدی ادامه داد: مردم قم به‌ویژه زنان و دختران این شهر نیز باید مومنانه‌ترین و عفیفانه‌ترین جلوه‌های شیعه را نشان دهند.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به این‌که در این روزها عزادار شهدای لبنان که به دست رژیم سفاک اسرائیل غاصب به خاک و خون کشیده می‌شوند و همچنین حادثه معدن طبس که تعدادی کارگر قربانی و مصدوم شدند، هستیم؛ آیین‌های سالروز ورود حضرت به قم باید با رعایت ادب و احترام برگزار شود.

در این آیین سردار علی فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

۲۳ ربیع‌الاول مصادف با ۶ مهرماه سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم و ۱۰ ربیع‌الثانی مصادف با ۲۳ مهر سالروز رحلت آن حضرت است که فاصله این ۲ مناسبت ایام معصومیه نام‌گذاری شده‌است.