مشهد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های این استان طی ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش یافته است.

جعفر شهامت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شش ماهه ابتدای امسال ۴۵۵ نفر در حوادث رانندگی جاده ای استان جان خود را از دست دادند اما این رقم در مدت مشابه سال قبل ۵۱۳ نفر بود که حاکی از کاهش ۱۱ درصدی این آمار است.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته تعداد تصادفات منجر به فوت ۴۱۱ فقره بوده حال آن که در مدت مشابه امسال این تعداد با کاهش هفت درصدی به ۳۸۱ فقره رسید.

دبیر کمیسیون ایمنی راه های استانداری خراسان رضوی با بیان این که چهار هزار و پنج فقره تصادف منجر به جرح در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته رخ داده است گفت: در مدت مشابه سال جاری تصادفات جرحی در جاده های استان با پنج هزار و ۶ فقره، افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

شهامت افزود: در خراسان رضوی بر اساس آمار اعلام شده از سوی پلیس راه و به پشتوانه مطالعاتی کارشناسان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیشترین آمار تصادفات، ناشی از خستگی و خواب آلودگی و رخ به رخ شدن وسایل نقلیه، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت ثبت شده است که به ویژه کاربران آسیب پذیر نظیر موتورسیکلت سواران و عابران پیاده را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: برای ارتقای مدیریت ایمنی، دبیرخانه‌ای تحت عنوان دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه های استان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی فعال شده است که با برگزاری جلسات مداوم، مسایل ایمنی شهرستان ها را بررسی و رصد می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: در بخش ایمن سازی راه نیز با راه اندازی نهضت روکش راه‌های استان، نصب علایم راهنمایی و رانندگی، ایجاد روشنایی و رفع خطر از نقاط حادثه خیز، اقدامات موثری صورت گرفته است.

طول راه‌های خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این حیث جایگاه دوم کشور را دارد.