مراغه- ایرنا- همزمان با هفته دفاع مقدس، مزار شهدای گلگون‌کفن مراغه در گلشن زهرا(س) این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش ایرنا فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه روز پنج‌شنبه در آیین غبارروبی مزار شهدای این شهرستان با قرائت سوره حمد، بیان کرد: امروز صراط مستقیم در تبعیت از رهبری است و شهدا نیز در همان مسیر گام برداشتند.

امیر سیفی: دفاع ما دفاع مقدس بود و تا انتهای خلقت مقدس باقی می‌ماند

امیر حاتم سیفی با بیان اینکه ما آغازکننده جنگ هشت ساله نبودیم، اضافه کرد: ۷۱ کشور دنیا به صدام کمک کردند تا کشورمان را مورد حمله قرار دهند و ما در حقیقت از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کردیم.

وی با تاکید بر اینکه دفاع ما مقدس بود، تصریح کرد: در این جنگ برخلاف جنگ‌های قبلی شاهان ایران، یک وجب از خاک کشورمان جدا نشد و به برکت خون شهدا، عزت و سربلندی برای کشورمان به ارمغان آمد.

امیر سیفی به ایثارگری‌های برخی از شهیدان از جمله «صیاد شیرازی»، «مهیدی باکری» و « شهید بروجردی» اشاره کرد و افزود: شهدا بر گردن ما حق دارند و امنیت امروز ما مرهون خون آنان است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار شهید برای تامین امنیت کشورمام تقدیم شده است، افزود: آنان به باور الهی رسیده بودند و به توانمندی خودشان و مسیر صالح ولایت فقیه ایمن داشتند.

وی همچنین به فاجعه انسانی که توسط رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان در حال وقوع است، اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی در قبال این جنایت‌ها بی‌تفاوت و بی‌خاصیت هستند.

به گزارش ایرنا مسئولان، خانواده شهدا، نیروهای مسلح و گروه رزم‌نوازان پادگان امام رضا (ع) ارتش نیز در این آئین حضوری پررنگ داشتند؛ آیینی که همزمان با هفته دفاع مقدس و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران، جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس برگزار شد.