اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل از آغاز اجرای ۱۷ برنامه به مناسبت هفته گردشگری (۵ تا ۱۱ مهرماه) خبر داد و بر لحاظ ارزش‌های ملی در این آئین‌ها به لحاظ تقارن با هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، یحیی نجارقابل روز پنجشنبه اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های گردشگری در شهرستان‌های سرعین و خلخال، آئین تجلیل از فعالان حوزه گردشگری، نشست‌های تخصصی، جشنواره سیب در مشگین‌شهر و تخفیف ۵۰ درصدی مراکز اقامتی تا پایان مهرماه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته گردشگری در استان است.

وی افزود: با توجه به تقارن هفته گردشگری با هفته دفاع مقدس، برنامه‌های این هفته با حضور کارکنان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فعالان حوزه گردشگری در مزار شهدای گمنام اردبیل آغاز می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل ادامه داد: همزمان با روز جهانی گردشگری ( جمعه ۶ مهرماه) بازدید از موزه‌های استان رایگان خواهد بود.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، حدود ۲ میلیون گردشگر و مسافر در اواسط شهریور ماه امسال وارد این استان شده بودند و ۱۰۰ درصد تمام هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اشغال شده بود.

شهرستان سرعین بیشترین میهمان تابستانی را پذیرا بوده است و پس از سرعین، شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، نیر و نمین نیز در کانون توجه مسافران و گردشگران تابستانی بوده است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، اقتصادی و مذهبی در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد اصلی مسافران داخلی و خارجی است.