آبادان -ایرنا - جانشین قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح با تمام توان آماده دفاع از کشور هستند.

به کزارش خبرنگار ایرنا امیر سرتیپ دوم فرج اله رزمجویی پنجشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در پایگاه نیروی دریایی خرمشهر اظهار کرد:با وجود تحریم‌ها توان دفاعی کشور در بالاترین سطح قرار دارد و هیچ ابرقدرتی جرات مقابله با ما را ندارد.

وی افزود:به برکت خون شهدا که باعث عزت نیروهای مسلح هستند توان دفاعی کشور در سطحی قرار دارد که دشمن فکر تجاوز به کشور نداشته باشد.

امیرسرتیپ دوم رزمجویی افزود: در سال ۵۹ که رژیم بعث جنگ را بر کشور تحمیل کرد قصد داشت تا در مدت یک هفته استان خوزستان را تصرف و به تهران برسد که با مقاومت مردم و نیروهای مسلح ۳۴ روز پشت دروازه خرمشهر زمین گیر شد و این اولین شکست به دشمن بعثی بود.

وی عملیات ثامن الائمه شکست حصر آبادان را یکی از یزرگترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: مقاومت مردم ماشین جنگی صدام را پشت دروازه های استان خوزستان زمین‌گیر کرد.

جانشین قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود:هر چند خرمشهر توسط دشمن اشغال و آبادان محاصره شد ولی نیروهای اسلام با اتکا به ایمان دشمن بعثی را که توسط شرق و غرب تقویت نظامی می شد شکست دادند.

فرمانده پایگاه دریایی ارتش خرمشهر با تبریک سالروز شکست حصر آبادان گفت: در ابتدای جنگ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست در ۲ عملیات توان نیروی دریایی عراق را از بین ببرد.

امیر دریادار دوم تکاور سید مرتضی درخوران با اشاره به قدرت نیروی دریایی در کنار دیگر نیروهای مسلح افزود: عملیات ثامن‌الائمه نقطه عطف و شروع عملیات آفندی نیروی دریایی ارتش است.

وی افزود:دشمن بعثی پس از محاصره زمینی آبادان قصد داشت محاصره را این شهر در محاصره دریایی قرار داده که با اجرای عملیات‌های اشکان و مروارید نیروی دریایی عراق از بین رفت و آبادان هیچگاه از دریا محاصره نشد.

عملیات غرورآفرین ثامن الائمه(ع) با هدف شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با فرمان تاریخی امام راحل(ره) اجرا شد. این عملیات نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود که برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی سرآغازی مهم بود.