سمنان - ایرنا - نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیرامون ۲ موضوع مهم رفع کمبود شدید آب و مساله کاروانسرای مرکز شهر سمنان، با رییس قوه قضاییه و رییس سازمان بازرسی کل کشور طی گفت‌گویی خصوصی مباحث مهمی مطرح شد.

عباس گلرو روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر مسوولان قوه قضاییه به سمنان افزود: مسائل مهم حوزه انتخابیه در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه مطرح شد.

وی تاکید کرد: در گفت‌وگو با رییس قوه قضاییه و ذبیح‌الله خداییان رییس سازمان بازرسی کل کشور، موضوع مهم کمبود شدید آب در استان سمنان مطرح و بر تامین آب پایدار و تکمیل طرح‌های آبرسانی تاکید شد.

وی به مساله مالکیت و ساماندهی کاروانسرای شاه‌عباسی در مرکز شهر سمنان نیز اشاره و بیان کرد: برای رفع گره‌های این موضوع نیز در گفت‌وگو با رییس قوه قضاییه مباحثی بررسی شد تا هر چه سریع‌تر این مساله به سود مردم تعیین تکلیف شود.

گلرو یادآور شد: پرونده های قضایی مربوط به واحدهای تولیدی، ضرورت کمک و تسهیل دستگاه قضایی برای تولیدکنندگان به منظور راه اندازی واحدهای تولیدی، احیای دادستانی مهدیشهر، ساماندهی و تعیین‌تکلیف منطقه دربند، ایجاد اداره ثبت اسناد و املاک در شهمیرزاد، موضوع ابطال سند آستان قدس مربوط به زمین‌های لاسجرد در شهرستان سرخه، از دیگر مباحثی مطرح‌شده با حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای بود.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این گفت‌وگوی خصوصی، صدور دستور از سوی رییس قوه قضاییه برای تسریع در حل این مشکلات مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزند شهید مدافع حرم «محمدحسین حمزه» به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مردم شهیدپرور استان سمنان، مَقدم رئیس قوه قضاییه و هئیت همراه را به استان سمنان دیار فرهنگ و ادب گرامی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان سمنان، ترتیب خواهند داد. دیدار با اقشار مختلف مردمی و جوامع نخبگانی استان سمنان، از جمله برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به این استان است.

دیدار با خانواده معظم شهدا، دیداربا کارکنان قوه قضاییه، همچنین ملاقات با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و شرکت در شورای اداری استان از جمله مهمترین برنامه‌های این سفر در راستای رشد و تعالی دستگاه قضا برای خدمات بهتر به شهروندان است.

معاونان و هیات همراه رییس قوه قضاییه نیز با سفر به شهرستان‌های استان سمنان در راستای رفع مشکلات مردم رسیدگی‌های لازم را خواهند داشت.

معاون اول قوه قضاییه به رفع تنش آبی در گرمسار، آرادان و حل مشکلات این منطقه با استان‌های همجوار می‌پردازد.

افتتاح دادگاه صلح از دیگر برنامه‌هاست، سمنان دومین مرکز استان در کشور است که دادگاه صلح در آن به منظور دعاونی موضوعات کم اهمیت‌تر حقوقی و کاهش تشریفات اداری به بهره برداری می‌رسد.

برچسب‌ها