مشهد-ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: این شهرستان با ایجاد ۲ هزار و ۲۴۹ فرصت شغلی در نیمه نخست سال جاری بالاترین درصد تحقق ایجاد اشتغال در میان شهرستان های استان را به خود اختصاص داد.

مسعود اکبری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اطلاعات سامانه رصد، ایجاد سه هزار و ۷۵۲ فرصت شغلی برای شهرستان نیشابور در سال ۱۴۰۳ هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: طبق اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در مجموع با ثبت ایجاد ۲ هزار و ۲۴۹ شغل جدید در نیشابور، ۶۰ درصد از تعهد ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۳ محقق شده است.

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری نیشابور بیان کرد: پارسال افزون بر سه هزار و ۹۰۴ شغل جدید در این شهرستان ایجاد شد که ۲ بخش صنعت و معدن و کمیته امداد بیشترین فرصت شغلی را ایجاد کرده اند.

اکبری تصریح کرد: صنعت و معدن نیشابور با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه، بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.

شهرستان نیشابور با ۲ بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر "بار"، "خور"، "چکنه" و نیشابور و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.