تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: ۶ تُن پسماند خشک غیرمجاز از هفت گاراژ محل دپوی پسماند در منطقه خلازیر جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا، مهدی احمد مهرابی روز پنجشنبه اظهار کرد: عوامل اجرایی خدمات شهری به‌صورت شبانه‌روزی و بطور مستمر با انجام گشت‌های میدانی در معابر اصلی و فرعی نسبت به شناسایی زباله‌گردها و جمع‌آوری و انتقال پسماندهای غیربهداشتی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از هفت گاراژ محل دپوی پسماند به صورت غیر مجاز ۶ تُن زباله خشک جمع آوری شد، افزود: این مراکز غیر قانونی در کوچه‌های حسینی یک و دو خلازیر قرار داشتند که ۱۴ سرویس کامیون پسماند از این محل‌ها به ایستگاه پسماند منطقه منتقل شد.

مهرابی اضافه کرد: از آنجایی که زباله‌گردی و تخلیه مخازن زباله نظم و انضباط شهر را بر هم می‌زند، به منظور افزایش میزان رضایت و رفاه شهروندان، جلوگیری از آلودگی و نازیبایی سیمای شهری و مقابله با انتشار بیماری، ازدیاد جانوران موذی، جلوگیری از فعالیت کتفی و کولی ها به صورت جدی در نواحی پنجگانه در حال انجام است.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ یادآور شد: در یک ماه اخیر ۱۱ هزار و ۹۱۰ کیلوگرم پسماند از محل‌های تفکیک غیر مجاز نواحی جمع آوری شده است.

به گفته وی، در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با زباله‌گردها و مراکز غیرمجازجمع آوری و دپوی پسماند برخورد، محل‌های فعالیت آنها پلمب و صاحبان گاراژها به مراجع قضایی معرفی شدند.

مراسم نامگذاری معبری به نام شهید مدافع سلامت

مراسم نامگذاری و پلاک کوبی معبری به نام شهید مدافع سلامت «مصطفی علیدادی» با حضور جناب سرهنگ محسن قدیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، علی رزم آور معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی، میر محمد مطهری موید سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، ابراهیم وجدانی شهردار ناحیه یک، مهرنوش ریاضی مدیر روابط عمومی، علی ایوانی مدیر امور ایثارگران، مهدی نبی لو فرمانده بسیج و مدیران شهری به مناسبت هفته دفاع مقدس در محله خانی آباد خیابان شهرداری جنوبی برگزار شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹ در این خصوص گفت: با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و در راستای نامگذاری معابر به نام شهدای گرانقدر مدافع سلامت در منطقه، خیابان شهرداری جنوبی به نام شهید «مصطفی علیدادی» مزین شد.

مهرنوش ریاضی ادامه داد: نصب تابلو نام شهدا زینت‌بخش سیمای بصری شهر بوده و تداعی‌گر مفاهیم ارزشی دفاع مقدس است که باعث آشنایی نسل آینده با این ارزش‌ها و مأنوس شدن آن‌ها با حماسه‌آفرینان این مرز و بوم خواهد شد.

شهید مدافع سلامت «مصطفی علیدادی» در ۱۳۷۳ در شهر تهران متولد و در دوران جوانی مشغول خدمت در نیروی انتظامی شد او ۲۷ مهر سال ۱۳۹۹ با شیوع ویروس منحوس کرونا بخاطر ابتلا به این بیماری در حین خدمت به شهادت رسید.