گرگان- ایرنا- معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهردار گرگان گفت: حادثه رخ داده عصر روز گذشته در بلوار جرجان، ریزش کانال آب به دلیل فرسودگی بود و بر خلاف خبر برخی رسانه‌ها، زمین فرونشست نکرد.

مقداد صادقیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گودال ایجاد شده، یک کانال آب احداث شده از ۲۵ سال قبل بوده که به علت فرسودگی دچار فرسایش و ریزش شد.

وی بیان کرد: در گذشته که این چنین کانال‌های احداث می‌شد، پیمانکار مجاب به استفاده از میلگرد برای فنداسیون، دیواره‌ها و کف نبود و به همین دلیل استحکام کافی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت اجرا و نقشه‌های اجرایی نشان می‌دهد که مشکل از نوع احداث بوده و به مرور زمان، این کانال دچار کف‌شستگی شده است.

معاون شهردار گرگان گفت: سطح کانال دچار شستگی و زیر دیواره خالی بوده و چون به‌دلیل توقف چند خورود، بار مضاعف در روی آن قرار گرفته بود، به یکباره دچار ریزش شد.

صادقیان افزود: بعد از ریزش این کانال، اقدامات لازم را برای استحکام و بازسازی کانال شروع شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان شهرداری اقدام به بررسی کانال‌هایی که دارای دریچه هستند کرده و در صورت لزوم، کانال‌ها را به صورت اصولی و برمبنای نقشه و استفاده از میلگرد بازسازی می‌کنند که اکنون این اقدام در جاده آق‌قلا در کانالی با عمق و عرض بیشتر در حال انجام است.

صادقیان یادآور شد: کانالی که روز گذشته ریزش کرده، دریچه نداشته و همکاران ما نتوانسته بودند، آن را به لحاظ ایمنی بررسی کنند که این حادثه موجب شد تا مشخص شود، این کانال استحکام لازم را نداشته است.