شیراز - ایرنا - استاد دانشگاه شیراز گفت: مراکز علمی با اتکا به بیانات رهبر معظم انقلاب نباید اجازه دهند نفوذی‌های دشمن پرچم سبک زندگی‌ انحرافی را در کشور ایران بلند کنند و مانع از استقرار سبک زندگی اسلامی در جامعه شوند.

دکتر سعید زاهد زاهدانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، اظهار کرد: معظم له در سخنرانی اخیر خود فرمودند نباید گذاشت دشمن شکست خورده، در داخل کشور با انواع حیله‌ها و ترفندها، کار خودش را دنبال کند و همه موظفند، در وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، مطبوعات، وزارت علوم و وزارت بهداشت مراقبت کنند.

استاد جامعه شناسی دانشگاه شیراز در تحلیل خود از سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: زمانی که دشمن نتوانست از هجوم و مقابله خارجی و تحمیل جنگ عراق به ایران بهره‌ای ببرد به فکر پرورش ستون پنجم در داخل کشور افتاد.

وی اضافه کرد: دشمن برای اینکه به جامعه ما نفوذ کند به این دستاویز چنگ زد که نیروهایی از طرفداران خود را در داخل ساختار اجتماعی کشور ایران نفوذ دهد تا از این طریق نظام جمهوری اسلامی را فاسد کند و جهت‌گیری این نظام را تغییر دهد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کشور ایران از اوایل انقلاب و پس از جنگ تحمیلی با پدیده نفوذ دشمن به سیستم داخلی مواجه شد و نیروهایی از همان زمان در دستگاه‌های اجرایی اشاعه فساد را آغاز کردند، در واقع بسیاری از فسادها در ادارات و سازمان‌های مختلف در سال‌های گذشته توسط عوامل نفوذی ایجاد شد و افراد منحرفی هم که تعهدی نسبت به جایی نداشتند با این نفوذی‌ها همکاری کردند و فساد را در جامعه رواج دادند.

زاهد زاهدانی با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را جهت ترویج فساد اخلاقی در کشور ایران به کار گرفت، افزود: دشمن سعی کرد علاوه بر فساد اداری، فساد اخلاقی را هم در بین عموم مردم جامعه به ویژه جوانان ایجاد کند تا بتواند از این راه نظام را از درون پوک کند، همین مسائل موجب شد رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود سازمان‌هایی را که وظیفه تربیت جوانان و مردم را به عهده دارند مورد خطاب قرار دهند، ایشان صراحتا فرمودند با افراد نفوذی باید مبارزه شود.

وی مهمترین نهاد برای تربیت نسل جوان را آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در تربیت نسل جوان دارد، لذا اگر افراد نفوذی به درون این مجموعه مهم نفوذ کنند و جوانان را از طریق این دستگاه رسمی به فساد بکشانند شاهد اتفاقات ناخوشایندی در جامعه خواهیم بود که پس از بروز این اتفاقات هم وسیله‌ای برای پیشگیری پیدا نخواهیم کرد.

این استاد دانشگاه به حکمرانی سه ایدیولوژی لیبرال دموکراسی، سوسیال دموکراسی و مردم سالاری دینی در جهان اشاره کرد و افزود: هدف و صلاح نظام جمهوری اسلامی تربیت نیروی انسانی بر اساس ایدئولوژی مردم سالاری دینی است؛ جوانان کشور ایران در معرض هر یک از ایدئولوژی‌های دیگر قرار بگیرند به سرباز همان مکتب و ایدئولوژی تبدیل می‌شوند و خادم جمهوری اسلامی و تداوم دهنده خواست ملت ایران که به جمهوری اسلامی رأی دادند نخواهند بود.

استاد جامعه شناسی دانشگاه شیراز پیشنهاد داد: باید شرایطی فراهم شود تا این جوانان که‌ در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند مصون بمانند و ساختار و سازمان آموزش و پرورش هم باید مراقب نفوذی‌هایی باشد که درصدد منحرف کردن جوانان هستند.

زاهد زاهدانی با اعتقاد به اینکه آموزش‌ به نسل جوان پس از آموزش و پرورش به دانشگاه‌ها کشیده می‌شود، گفت: نیروهایی که در دانشگاه‌های کشور تربیت می‌شوند اداره‌کنندگان، کارشناسان، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان آینده جامعه هستند؛ همین انحرافات ایدئولوژی و اخلاقی اگر در بین دانشگاهیان هم شکل بگیرد قطعا کشور نمی‌تواند متناسب با خواست مردم کارشناسی و اداره شود، لذا باید از ورود نیروهای نفوذی در داخل دانشگاه‌ها نیز جلوگیری شود تا بتوانیم کارشناسان، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان متناسب با ایدئولوژی اسلامی تربیت کنیم تا کشور را در مسیر اهداف جمهوری اسلامی اداره کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب جلوگیری از نفوذ دشمن در مطبوعات و رسانه‌ها نیز بسیار مورد تأکید قرار گرفته چرا که رسانه‌ها افکار عمومی و فرهنگ عمومی را می‌سازند و اگر این افکار و فرهنگ عمومی به زهر ایدئولوژی‌هایی غیر از ایدئولوژی اسلامی آلوده شود، فرهنگ مردم جامعه را هم زهرآلود می‌کند و موجب افول نظام جمهوری اسلامی نیز می‌شود؛ بنابراین ضروری است که رسانه‌ها هم از ورود افراد نفوذی پیشگیری کنند و از افرادی در این عرصه‌ها بهره بگیرند که طرفدار جمهوری اسلامی هستند؛ افرادی که مطالب خود را با امیدآفرینی و بر اساس و مبنای ایدئولوژی اسلامی حاکم بر جامعه تولید می‌کنند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در داخل کشور برافراشته شود، گفت: وقتی صحبت از حاکمیت ایدئولوژی اسلامی در جامعه می‌کنیم و معتقدیم که نفوذی‌ها می‌توانند ایدئولوژی لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی را در جامعه ما تبلیغ کنند در واقع محصول این ایدئولوژی‌ها را می‌توانیم در سبک زندگی مردم هم مشاهده کنیم؛ در حقیقت محصول این ایدئولوژی‌ها در سبک زندگی انعکاس پیدا می‌کند.

زاهد زاهدانی ادامه داد: بنابراین هر جا که سبک زندگی متناسب با ایدئولوژی لیبرال دموکراسی و یا سوسیال دموکراسی در جامعه ما تبلیغ شود انحرافی در مقابل سبک زندگی مردم سالاری دینی ایجاد می‌شود.

این استاد دانشگاه که معتقد دین اسلام دین رحمت است، گفت: رحمت وقتی در جامعه تسری پیدا می‌کند که به سبک زندگی تبدیل شود و رهبر معظم انقلاب نسبت به این نکته حساس هستند و در سخنرانی اخیر خود هم فرمودند که نباید اجازه دهیم نفوذی‌ها پرچم این نوع سبک زندگی‌ انحرافی را در کشور ایران بلند کنند و مانع از استقرار سبک زندگی اسلامی در جامعه شوند.

به گزارش ایرنا، جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت صبح چهارشنبه گذشته در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این مراسم تاکید کردند که نباید گذاشت دشمن شکست خورده، در داخل کشور با انحای حیله‌ها و ترفندها، کار خودش را دنبال کند و همه موظفند، در وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، مطبوعات، وزارت علوم و وزارت بهداشت باید مراقبت کرد.

ایشان همچنین فرمودند پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در داخل کشور برافراشته شود.