تهران- ایرنا- همزمان با تهدید برخی مقامات رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه لبنان، یک روزنامه صهیونیستی نوشت که حمله زمینی به منزله «تله مرگی» است که حزب‌الله برای اسرائیل تدارک دیده است.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» با اشاره به اشتباهات گذشته رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به لبنان، نوشت که این رژیم آمادگی حمله زمینی را ندارد.

این روزنامه به قلم «رونن برگمن» نوشت: با وجود انتقال نیروهای نظامی و ذخیره از جمله لشکر ۹۸ به مرزهای شمالی، اما آمادگی فوری برای ورود زمینی به لبنان وجود ندارد.

وی افزود: اکثریت فرماندهان عالی‌رتبه معتقدند که اسرائیل در این مسئله (حمله زمینی به لبنان) دو مرتبه پیش از این در سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ مرتکب اشتباه فاجعه‌بار و تلخی شد و باید این بار از ورود زمینی به لبنان خودداری کند چرا که بسیاری (از کارشناسان و فرماندهان) آن را دام مرگی می‌دانند که حزب‌الله آماده کرده است.

این روزنامه می‌افزاید: رفتارهای امروز اسرائیل شبیه به رفتارهای آن در اوایل جنگ ۲۰۰۶ است، آن زمان نیز اسرائیل تصور می‌کرد که با نیروی هوایی و بدون یورش زمینی می‌تواند حزب‌الله را شکست دهد و چون با شکست مواجه شد و حزب‌الله به حملات علیه شهرها و شهرک‌های اسرائیل ادامه داد، اسرائیل به ناچار دست به یورش زمینی به لبنان زد، یورش و جنگی که هیچ یک از اهداف اسرائیل را محقق نکرد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه (۲ مهرماه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ به طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.