رشت - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هزاران نفر از پیشکسوتان، فعالان دفاع مقدس و مقاومت با تیزبینی و هوشمندانه دفاع هشت ساله ملت ایران را در برابر دشمنان نظام و ملت تبیین کردند.

مهرداد گودرزوند چگینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مناسبت‌های مختلف نظرات کارشناسی، برجسته و تمام کننده‌ای را ارائه می‌دهند و روز گذشته نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانات ارزنده‌ ارائه دادند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در موضوع چرایی ورود جمهوری اسلامی ایران به این نبرد هشت ساله اضافه کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمن با تمام قدرت برای درهم شکستن انقلاب مردمی ما ورود کرد و ایشان این موضوع و شرایط امروز را با تیزبینی بسیار هوشمندانه ارائه کردند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اهمیت تببین دفاع مقدس برای نسل جوان و نیز تاکیدا رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اظهار کرد: از دوران سخت دفاع مقدس نباید به راحتی گذشت، این دوران طلایی و تاریخی و نیز وحدت و مقاومت آن ایام باید برای نسل امروز کشور ایران تبیین شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوع مراقبت از نفوذ فرهنگی و خطاب ایشان به دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش و آموزش عالی افزود: امروز دشمن از طریق نفوذ فرهنگی درصدد از بین بردن هویت ملی و دینی ملت ایران است که باید در این رابطه مراقبت لازم صورت گیرد.

گودرزوند چگینی بیان کرد: دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مدارس برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن نقش مهمی دارند از اینرو تسلط به دانش روز؛ آموزش‌های لازم به اساتید، دانشجویان و توانمندسازی آنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی در بخش‌های مختلف از جمله نظامی اظهار کرد: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هیچ یک از بخش‌های کشور مستقل نبود اما امروز کشور جمهوری اسلامی با تکیه بر دانش داخلی و جوانان در صنایع نظامی و حوزه های دانش بنیان و بسیاری از بخش های دیگر به موفقیت‌ چشمگیری دست یافته‌ است و امروز همه موظفند برای تبیین موفقیت‌ها تلاش کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در موضوع بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مردم فلسطین و غزه در حال جهاد فی‌ سبیل الله هستند، افزود: جنایات اسرائیل بر کسی پوشیده نیست؛ رژیم کودک‌کش صهیونیستی نشان داد برای حفظ موجودیت نامشروع خود با تمام توان و با استفاده از همه امکانات و تجهیزاتی که کشورهای غربی برای آنان فراهم کرده برای قتل عام مردم بی دفاع غزه و فلسطین اقدام می‌کند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس با جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.