سنندج- ایرنا- فعال سیاسی در کردستان گفت: در صورتیکه پیام رهبری در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، مبنی بر انتقال رشادت ها و معنویات آن دوران به جوانان، درست و صادقانه انجام شود، بسیار وحدت آفرین خواهد بود.

مسعود الماسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اگر بتوانیم پیام مهم رهبر معظم انقلاب را در مورد نقش آفرینی و رشادت های رزمندگان دفاع مقدس، صادقانه به نسل جوان منتقل کنیم و نکات متقابل جوانان را هم بشنویم، این کار منجر به تقویت وحدت در جامعه منجر می شود.

وی با بیان اینکه طبق فرموده رهبری جاذبه سیاسی و معنوی انقلاب باعث ترس دشمنان و ترغیب عراق برای حمله به ایران شد، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، رژیم بعث با تجهیزات کامل و برنامه ریزی به ایران حمله کرد؛ ایرانی که تازه انقلاب در آن انجام شده و ارتش بهم ریخته و سپاه نیز تشکیل نشده بود.

دبیر حزب دبیر حزب اعتدال و توسعه در کردستان یادآور شد: محاسبات دشمن در مورد تصرف ایران بد نبود اما ارزش قدرت مردم و معنویت شکل گرفته در ایران غافل بودند و همین باعث شد دچار مشکل شود و در نهایت شکست بخورد؛ ضمن اینکه یکی از دلایل سقوط صدام همین شکست در برابر ایران بود.

الماسی به این هم اشاره کرد که از نکات برجسته سخنان رهبری در جمع پیشکسوتان، منحصر به فرد بودن اخلاق و منش رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس بود که باید آن را به نسل جوان منتقل کرد.

الماسی اضافه کرد: یکی از نکات کلیدی که رهبری درباره ممانعت رزمندگان برای برافراشته شدن پرچم دشمن در کشورمان در دوران دفاع مقدس بود؛ این به آن معناست که امروز هم نباید اجازه دهیم نفوذی ها این پرچم را در داخل افراشته کنند و همه وظیفه داریم از لحاظ نظری و عملی از نفوذ بیگانگان جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: پیام دیگر رهبر معظم انقلاب در سخنانشان، این بود که گفتمان دیپلماسی عمومی شکل گرفته و افکار عمومی جهان را متوجه ظلم و ددمنشی رژیم صهیونیستی کرده است و این گفتمان حقانیت انقلاب اسلامی را بر مبنای اسلام شکل داده است، گفتمانی که هنوز کارکرد خود را از دست نداده است که می تواند عامل وحدت آفرین در میان آزادگان جهان باشد.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، سخنرانی کردند.