تهران بزرگ - ایرنا - علاقمندان به مسابقه داستان‌ «داستان بنویسید، جایزه بگیرید» به مناسبت هفته دفاع مقدس در مجموعه علمی و فرهنگی باغ کتاب تهران تا ۶ مهرماه فرصت دارند که آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان باید در حداکثر ۵۰۰ کلمه، آغاز یک داستان نیمه تمام به شرح زیر را تکمیل کنند:

«در میدان فرمانداری خرمشهر، کتابخانه‌ای قرار دارد پر از داستان. وقتی بچه‌های رزمنده، در اولین ساعات بعد از آزادی خرمشهر وارد شهر شدند و به کتابخانه میدان فرمانداری رسیدند، با تعدادی اسکلت مواجه شدند که وسط سالن کتابخانه در کنار هم افتاده بود و کتاب‌های قفسه‌ها روی آنها ریخته بود.

ماجرا از این قرار بود که ۱۲ رزمنده در این کتابخانه سنگر گرفته و نگذاشته بودند عراقی‌ها به پل خرمشهر نزدیک شوند؛ تا اینکه گلوله خمپاره بعثی‌ها به سقف کتابخانه خورد و همه آنها شهید شدند.

تا سوم خرداد ۱۳۶۱ که بچه‌های خرمشهر، به شهرِ آزاد شده وارد شدند؛ خود را به کتابخانه رساندند؛ با احترام کتاب‌ها را کنار زدند و استخوان‌ها را از میان آوار سقف درآوردند؛ اسکلت‌هایی که یک سال و نیم با «جنگ و صلح» و «بینوایان» دم‌خور بودند.

این داستان بخشی از خاطرات «حمید داودآبادی»، ‌ رزمنده و نویسنده دفاع مقدس، به نقل از «شهید بهروز مرادی» است.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند داستان‌های خود را تا پایان هفته دفاع مقدس، ۶ مهرماه از طریق کامنت در کانال تلگرام باغ کتاب یا کامنت/ دایرکت در صفحه اینستاگرام باغ کتاب و کامنت سایت باغ کتاب ارسال کنند که به پنج شرکت‌کننده برتر جوایزی به رسم یادگار اهدا خواهد شد.