ایلام - ایرنا - رئیس کمیته جستجوی مفقودین دفاع مقدس گفت: حضور انبوه مردم در مرز مهران برای استقبال از پیکر شهیدان حامل پیام به دشمنان ایران و جبهه مقاومت است که با اتحاد و همبستگی به زودی رژیم صهیونیستی را به ذلت و نابودی می کشانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «سیدمحمد باقرزاده» روز پنجشنبه با حضور در نقطه صفر مرزی مهران و در آیین استقبال از پیکر ۳۴ شهید گمنام و تازه تفحص شده در خاک عراق اظهار کرد: همانگونه که امام راحل فرمان شکستن حصر آبادان را صادر کرد و رزمندگان دلاور ایرانی جسورانه این فرمان را اطاعت کردند، امروز نیز رزمندگان محور مقاومت آماده فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آزادی قدس و لبنان هستند.

وی یادآور شد: قوای رزمی مسلمانان جبهه مقاومت با اتکا به نیروی ایمان و قدرت خداوند به نبرد با دشمنان رفته‌اند و هدف غایی آن‌ها مسیر روشن پیروزی بر دشمنان و آزادی قدس است.

سردار باقرزاده اضافه کرد: مردم ایران ثابت کرده‌اند که همچون دوران دفاع مقدس همچنان پای در رکاب شهدا و امام راحل و رهبری هستند.

وی ادامه داد: جوانان دیروز با تبعیت از دستور امام راحل به جبهه‌ها رفتند و ردای شهادت را پوشیدند و مرزهای این کشور را از چنگال دشمنان بیرون کشیدند و امروز مردم همان عزم و همت دوران دفاع مقدس را برای دفاع از مرزهای این کشور دارند.

وی با اشاره به استقبال مردم از پیکر شهدای گمنام در مرز مهران گفت: تبادل پیکر شهدا با حضور نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و جمعی از نظامیان عراقی امروز در نقطه صفر مرزی انجام گرفت.

وی بیان کرد: مرز مهران که امروز جایگاه عبور میلیون‌ها زائر عتبات عالیات و اربعین است دیروز معبر عروج و شهادت هزاران رزمنده بود.

رییس کمیته جستجوی مفقودین دفاع مقدس، افزود: امروز صدای کوبنده و آزادی خواهانه مردمی که برای تجدید بیعت با شهیدان امده‌اند، به گوش مردم لبنان و فلسطین و یمن خواهد رسید و پیام این مردم به جبهه مقاومت این است همانگونه که به فرمان امام راحل و با وحدت و اداره ملی حصر آبادان شکسته شد با عزم و اتحاد بین مسلمانان فلسطین هم آزاد شود.

وی ادامه داد: برای آزادی قدس و فلسطین رزمندگان از همه بلاد اسلامی موج موج برای آزادی قدس بسیج شوند تا به زودی ذلت و نابودی دشمن را ببینیم.

به گزارش ایرنا، امروز پیکر پاک ۳۴ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از مرز مهران وارد کشور شدند.

حانواده معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاتدار، مسئولان نظامی و کشوری و اقشار مختلف مردم در این آیین که در نقطه صفر مرزی انجام گرفت حضور داشتند.

برگزاری مراسم محلی چَمَر و مداحی و استقبال مردمی از پیکر شهدا در ورودی پل زائر از جمله برنامه های امروز بود.

سال ۱۴۰۱ نیز ۵۷ شهید تفحص شده از طریق مرز مهران وارد کشور شد.