رشت - ایرنا - هزار و ۲۷۸ گلزار شهدا گیلان امروز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گلباران شد.

به گزارش ایرنا، مراسم گلباران گلزار شهدای رشت نیز با حضور مسئولان سپاه قدس گیلان، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان و همچنین با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و مدیران اجرایی این استان برگزار شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در مراسم گلبارن گلزار شهدای رشت اظهار کرد: تبدیل جنگ تحمیلی به دفاع مقدس اقدام عظیمی بود که توسط امام راحل(ره)، مردم و رزمندگان سلحشور انجام، و به جهان صادر شد.

سردار حمید دامغانی بیان کرد: در دفاع مقدس شاهد اصول و خط مشی‌های انقلاب بودیم و فرهنگ دفاع مقدس نیز تلفیقی از عقل و تدبیر با عاطفه و احساس بود که این همان فرهنگ علوی و عاشورایی است که این فرهنگ در سبک زندگی رزمندگان نیز تجلی یافت و قابلیت انتشار و صدور پیدا کرد.

به گزارش ایرنا علاوه بر گلباران هزار و ۲۷۸ گلزار شهدا در استان گیلان، برپایی یکصد برنامه نشست روشنگری سیاسی در مساجد، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و همچنین انجام مسابقات ورزشی، سرکشی از ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده شهدا، اهدای نوشت افزار به دانش آموزان، برگزاری جشن بزرگ میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و اهدای ۳۰ مسکن به مددجویان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گیلان است.