اردبیل- ایرنا- اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار سطح زرد شماره ۱۶، به عشایر استان توصیه کرد که تمهیدهای لازم را به منظور کاهش دما و بارش احتمالی برف در نظر بگیرند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اداره‌کل هواشناسی اردبیل از فعالیت سامانه بارشی از عصر جمعه تا اواخر شنبه آینده در مناطق مختلف این استان خبر داد و اعلام کرد: مردم در زمان فعالیت این سامانه شاهد وزش باد تندگاهی همراه با تندباد لحظه‌ای، رخداد مه به‌ویژه در نوار شرقی استان و بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهند بود.

بر همین اساس، در زمان فعالیت سامانه مورد اشاره کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، اختلال موقت در عملیات پروازی فرودگاه‌ها و آبگرفتگی معابر استان اردبیل پیش‌بینی شده است.

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل به شهروندان توصیه کرده است ضمن خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، در تردد جاده‌ای به‌ویژه در گردنه‌های استان هم احتیاط کنند.

تنظیم دمای واحدهای تولیدی از جمله در دامداری‌ها، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، استخرهای پرورش ماهی، خودداری از صعود به ارتفاعات استان و احتیاط در فعالیت‌های طبیعت‌گردی و انتقال محصولات جمع‌آوری شده به مکان‌های سرپوشیده از دیگر توصیه‌های اداره‌کل هواشناسی اردبیل به شهروندان این استان است.

آسمان اردبیل در حال حاضر ابری، سرعت وزش باد ۴۲ کیلومتر بر ساعت و دمای هوا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.