سمنان - ایرنا - رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: بسترسازی برای توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی در مراکز تامینی و تربیتی و بازسازگاری اجتماعی زندانیان با هدف عمل به سیاست‌های کلان دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی محمدی روز پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری گرمسار در قالب سفر یکروزه مسوولان قوه قضاییه به استان سمنان، افزود: بسترسازی برای توسعه اشتغال و حرفه آموزی در مراکز تامینی و تربیتی و بازسازگاری اجتماعی زندانیان با اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، در دستور کار تمامی موسسه‌های کیفری قرار گرفته است.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تاکید کرد: نگاه حوزه قضایی کاهش آسیب و توسعه عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه مسولان قضایی شهرستان ها باید با رصد موضوعات مختلف که مردم را شامل می شود، تصمیم‌گیری کنند، افزود: حوزه قضا در کنار دستگاه اجرایی می‌تواند مشکلات را کاهش دهد و روند حل مشکلات را تسریع بخشد.

وی درباره تنش آبی در استان سمنان گفت: موضوع تنش آبی شهرستان گرمسار به دلیل نیاز آبی در حوزه کشاورزی و صنعت مورد رصد قوه قضاییه است و جلسه ویژه ای با حضور معاون قوه قضاییه به طور اختصاصی در استان سمنان همزمان با سفر حجت الاسلام و المسلمین اژه ای رییس قوه قضاییه برگزار می شود.

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با قدردانی از تلاش‌های مقام های قضایی در مسیر خدمت به مردم و تحقق اهداف و اولویت‌های دستگاه قضا، ادامه داد: رتبه‌های برتر حوزه قضایی استان سمنان در سطح کشوری اعم از صدور احکام جایگزین حبس و توسعه اشتغال زندانیان و برنامه‌های حمایتی ویژه خانواده‌های مددجویان در سایه تلاش کارکنان دستگاه قضا محقق شده است.

وی به‌طور جداگانه در محل ادارات دادگستری، ثبت اسناد و ساختمان پزشکی قانونی شهرستان گرمسار، با کارکنان دیدار کرد. در این نشست‌ها کارکنان درخواست‌ها و مطالبات خود را بیان کردند.

بناست مسائل جاری این شهرستان و مطالبات عمومی ازسوی رییس سازمان زندان‌ها ارزیابی و عصر امروز در نشست شورای عالی قضایی باحضور رییس دستگاه قضا مطرح و دستورات لازم صادر شود.