مشهد- ایرنا- هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: این استان از عصر امروز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده به تدریج تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت که این وضعیت موجب بارش باران و وزش باد شدید خواهد شد از این رو هشدار سطح زرد صادر شده است.

به گزارش ایرنا از هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه روز پنجشنبه این مرکز آمده است: پیامد فعالیت این سامانه افزایش ابرناکی و وزش باد شدید خواهد بود همچنین بارش رگباری نواحی شمالی و کوهستانی استان را فرا می‌گیرد.

در اطلاعیه مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی آمده است: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی در برخی از نقاط و نواحی خراسان رضوی وجود دارد ضمن این که تغییر شیب فشار هوا ممکن است موجب تشکیل مه و بارش برف در ارتفاعات نیز بشود.

همچنین در این اطلاعیه بر اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد، عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها و همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی تاکید شده است.

هشدار زرد زمانی از سوی سازمان هواشناسی صادر می شود که پدیده جوی رخ داده کمی از حالت معمول شدت بیشتری دارد و ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

هشدارهای هواشناسی، زرد، نارنجی و قرمز رنگ هستند که به ترتیب شدت پدیده های جوی را از ضعیف تا قوی اعلام می کنند.