ساری- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت از هشتم مهرماه با حضور ۱۰۳ ناشر و پنج هزار عنوان کتاب در قائمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان آهنگر روز پنجشنبه در نشست خبری با ذکر این نکته که این نمایشگاه در راستای برگزاری کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران با هماهنگی و همکاری سپاه و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است، افزود: استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از معنویات رهبر معظم انقلاب است و همسو با این ماموریت، تحقیق و پژوهش به همراه تالیف کتاب و کتابخوانی در حوزه شهادت و مقاومت است.

وی با اظهار این که مازندران به مناسبت برگزاری دومین کنگره شهدا میزبان سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت شد که این نمایشگاه از هشتم مهرماه به مدت یک هفته در محل نمایشگاه دایمی و بین المللی قایمشهر با ۱۰۳ ناشر و پنج هزار عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس و مقاومت عرضه می شود، ادامه داد:همچنین در کنار این نمایشگاه اصلی نمایشگاه عفاف و حجاب با ۳۰ غرفه البسه های اسلامی، ۳۰ غرفه صنایع دستی و ۱۵ غرفه عرضه نوشت افزار ایرانی و اسلامی دایر می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت:ویژگی منحصر به فرد این نمایشگاه خرید مجازی کتاب های دفاع مقدس و مقاومت است.

وی بیان کرد: همچنین در این نمایشگاه ۷۰ عنوان کتاب های حوزه دفاع مقدس و مقاومت که رهبر معظم انقلاب آنان را تدریس کرده اند، عرضه می‌شود.

وی گفت:عرضه ۴۰۰ عنوان کتاب ترجمه شده به زبان های زنده دنیا نیز از دیگر ویژگی های این نمایشگاه است.

وی از تامین ۱۰ میلیون ریالی همراه با تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی خرید کتاب از سوی ناشران در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت خبر داد.

وی تصریح کرد: تا کنون حضور یک غرفه از کتاب های حوزه دفاع مقدس و مقاومت کشور یمن در این نمایشگاه قطعی شده است.

آهنگر با اظهار این همه باید آرمان ها و ارزش های اسلامی و اعتقادی شهدا را دنبال کنیم ، گفت: اهتمام به ارزش های شهدا، بستری برای افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی در مازندران است.

وی بیان کرد :مردم مازندران که ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردند، طبق آمار برگزاری یادواره شهدا، پرچم‌دار، حافظ و تداوم دهنده آرمان های شهدا و خط ولایت هستند.