نوشهر- ایرنا - پیکر پاک شهید استوار یکم پوریا عبادی روز پنجشنبه با حضور اقشار مردم و خانواده های معظم شهدا و مسوولان امنیتی و انتظامی کشوری و استانی در شهرستان چالوس تشییع شد.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت امروز در مقابل فرماندهی انتظامی چالوس تا میدان معلم این شهر با حضور گسترده مردم و نیروهای نظامی و انتظامی تشییع شد.

این شهید والا مقام ۲۲ ساله و متاهل اهل شهرستان نکا بود که پس از اقامه نماز بر پیکر مطهرش برای خاکسپاری در گلزار شهدای زادگاهش نکا منتقل شد.

استواریکم عبادی از ماموران امنیتی و انتظامی پاسگاه انتظامی بخش مرزن آباد چالوس بود که روز سه شنبه هفته جاری به علت تعقیب و گریز سارقان در جاده کرج - چالوس محدوده کندوان در درگیری با این افراد مسلح شهید شد.

طبق گزارش ها ، ماموران امنیتی و انتظامی استان از طریق دوربین‌های هوشمند متوجه عبور یک دستگاه پژو ۲۰۷ سرقتی از جاده کندوان شدند و با هماهنگی طرح ایست و بازرسی را انجام دادند.

وقتی راننده خاطی متوجه ایست و بازررسی پلیس شد به سمت مرزن‌آباد تغییر مسیر داد. ماموران نیز در کلانتری شهر مرزن‌آباد طرح ایست و بازررسی مسیر را با هدف مسدود کردن جاده اجرا کردند.

آنچه فرمانده انتظامی مازندران پیش از این گزارش داد راننده سارق این خودرو دارای سوابق متعدد سرقت مسلحانه بود و راننده وقتی شاهد مسدود شدن مسیر شد برای عبور از ایست و بازرسی به سمت ماموران به صورت رگباری شلیک کرد که این امر سبب شد یکی از ماموران نیروی انتظامی به نام استوار یکم «پوریا عبادی» به شدت زخمی شود و سپس به شهادت برسد. همچنین در این درگیری سه نفر از همکاران مجروح شدند که البته جراحت ۲ نفرشان بسیار سطحی است.

سردار مفخمی گفت: راننده پس از درگیری و خروج از خودرو سرقتی ۲۰۷، با استفاده از یک قبضه کلاشینکف یک دستگاه نیسان را متوقف و با پیاده کردن راننده، به سمت کجور متواری شد.

وی تصریح کرد: پلیس آگاهی و اطلاعات پس از انجام اقدامات فنی و پایش‌های انجام شده، مخفیگاه سارقان مسلح را در یکی از مناطق مسکونی شهرستان عباس‌آباد شناسایی کرد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با هماهنگی قضائی و عملیات ضربتی پلیس در این عملیات یک نفر از سارقان مسلح به هلاکت رسید که از او ۲ قبضه سلاح جنگی کلت و کلاشینکف کشف شد. سه همدست او هم که دارای سابقه سرقت و شرارت هستند در این عملیات دستگیر شدند.