سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: بنا نیست همه مدیران را تغییر دهیم، ضمن اینکه ارزیابی عملکرد مسئولان برای ادامه خدمت‌شان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش زره‌تن لهونی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری کردستان اظهار کرد: یکسری تغییرات با تغییر دولت طبیعی است اما همه مدیران جابجا نمی‌شوند و بنده برای انجام تغییرات هیچ عجله‌ای ندارم.

وی از مدیران خواست با تمام توان تا پایان دوران مسئولیت خدمت کنند، افزود: از ظرفیت نخبگان و مشورت آنان، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه برای توسعه استان استفاده خواهد شد.

استاندار کردستان یادآور شد: بلافاصله بعد از شروع بکار، روال اصلی را شروع کردیم و با کمک مردم شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.

زره‌تن لهونی با بیان اینکه کردستان ظرفیت های فراوانی دارد، ادامه داد: اجرای قانون تجارت مرزنشینان که در هیات دولت مطرح شد، پیگیری خواهم کرد، ضمن اینکه حضور پررنگ در بازار اقلیم کردستان و تحکیم روابط اقتصادی با اقلیم در دستور کار است.

وی توسعه راه ها و زیرساخت های حمل و نقل عمومی را از دیگر برنامه های خود اعلام و اضافه کرد: حضور شرکت های هلدینگ برای سرمایه‌گذاری در استان جزو برنامه‌های ماست و در هیات دولت نیز مطرح کرده‌ام.

استاندار کردستان با بیان اینکه ظرفیت معادن استان فراوان است اما کمترین ارزش افزوده را از این بخش داریم، ادامه داد: از ظرفیت بخش‌های کشاورزی و گردشگری نیز برای توسعه استان بهره خواهیم برد.

لهونی بر لزوم رفع موانع مربوط به سرمایه گذاری توسط دستگاه ها تاکید کرد و افزود: بناست که برنامه هفتم توسعه برش استانی داشته باشد و مدیران باید تلاش کنند این برش را جذب کنند.

تلاش برای رفع چالش کولبری، توسعه زیرساخت ها و فراهم کردن زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی از دیگر نکاتی بود که وی به آن اشاره کرد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه به هیچ جناحی وابستگی ندارم و به مردم وابستگی دارم، اضافه کرد: رعایت نظم و انضباط و تکریم ارباب و رجوع، مورد توجه مدیران و کارکنان ادارات باشد.