گنبدکاووس- ایرنا- رئیس هیات مدیره مجمع خیرین استان گلستان با محکوم‌کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان گفت: راهکار جلوگیری از این جنایت‌ها و نابودی هرچه سریعر این رژیم سفاک و کودک‌کش، بیداری و همدلی کشورهای اسلامی است. ‌

محمد شهرکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیاده خواهی‌ها و تجاوز آشکار این رژیم غاصب با همراهی حامیان استکباری‌اش، علیه مردم مظلوم غزه، فلسطین و لبنان مشهود است و باید امت اسلام مقابل آن بایستند.

وی با اشاره به منویات چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، اضافه کرد: آن‌گونه که ایشان فرمودند جبهه حق علیه باطل به پیروزی نهایی خواهد رسید و رژیم اشغالگر قدس برای همیشه از صحنه روزگار حذف و نابود خواهد شد.

شهرکی همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام راحل، برلزوم تقویت و اطلاع رسانی فرهنگ حاکم بر جبهه‌ها در جامعه تاکید کرد و گفت: تفکر و نوع عملکرد رزمندگان، نیاز همیشگی جامعه برای عبور از بحران‌های احتمالی است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین گلستان افزود: اسلام با هرگونه جنگ و خونریزی مخالف است اما هر جا که لازم باشد برای دفاع از داشته‌ها و دستاوردها و حفظ آب و خاک و ناموس‌، عزتمندانه و مقتدرانه برابر ظالم ایستادگی می‌کنیم و از جهاد غافل نخواهیم شد.
شهرکی یادآور شد: در جنگ تحمیلی و تجاوز آشکار رژیم بعث عراق، ملت قهرمان ایران با هدایت امام راحل به این تهاجم واکنش نشان داد و جانانه از کشورمان و آرمان‌های اسلام دفاع کرد.
نیکوکار گلستانی از ایمان به هدف، تقوی، ولایتمداری، ساده زیستی و قناعت، وفای به عهد، ایثار و گذشت، مهربانی و رأفت اهالی جبهه و جنگ به نیکی یاد کرد و گفت: رشد فناوری ارتباطی و ابزارهای آن و نیز فراگیرشدن شبکه‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی، شرایطی را به وجود آورده که دشمنان در قالب جنگ نرم و با استفاده ابزارها و شبکه‌های تبلیغاتی و بنگاه‌های خبر پراکنی در کمترین زمان به افراد جامعه به ویژه جوانان، نوجوانان و کودکان دسترسی دارد.

شهرکی افزود: دشمنان با این ابزارها تلاش می‌کند ذهن و افکار افراد مختلف به‌خصوص نسل جوان ما را در راستای اهداف خود ساماندهی و هدایت کنند که باید با آموزه‌های دینی و توجه به آیات قرآن و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی مانع تحقق اهداف دشمنان شویم.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین گلستان همچنین از آمادگی کامل این مجمع برای همکاری با مسئولان نظام در بخش‌های گوناگون خبر داد و گفت: نیکوکاران با سیاست‌های دولتمردان و مدیرانی که منجر به عزت‌مندی نظام و محرومیت زدایی باشد، همراه هستند.

شهرکی اضافه کرد: یکی از دلایل مهم مقاومت مقتدرانه و پیروزی ما در جنگ تحمیلی، فرماندهان جان برکفی بودند که خود را از سایر رزمندگان جدا نکرده و در خط مقدم حضوری قوی و موثر داشتند و این مسأله باید برای همه مسئولان الگو باشد.