تهران بزرگ - ایرنا - معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به مزیت‌های تشکیل قرارگاه مهارت آموزی ویژه سربازان، گفت: با شرکت در دوره‌های آموزشی و یادگیری لازم، به سربازان گواهینامه مهارت اعطا می‌شود.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ محمود رضایی روز پنجشنبه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت به ویژه سربازان جان برکف، افزود: در مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و به واسطه ماموریت‌های متنوعی که در حال انجام است، به طبع سربازان خدوم در بسیاری از ماموریت‌ها حضور دارند و به امر خدمت مقدس سربازی مشغول هستند.

این مقام انتظامی پایتخت اظهار مرد: این سربازان در قسمت‌های مختلف فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با مهارت کم، زیاد و فاقد مهارت مشغول به خدمت هستند.

وی گفت: سربازان با مراجعه به نیروی انسانی برگه مشخص و مخصوصی را در زمینه مهارت آموزی پر می‌کنند و سعی و تلاش ما این است که در اجرای فرامین مقام معظم رهبری، وقتی که سربازی از خدمت مقدس مرخص می‌شود یک مهارتی را کسب کرده و به ازای آن گواهینامه مهارتی معتبر نیز دریافت کند.

سرهنگ رضایی تاکید کرد: این گواهینامه مزایای بسیاری از جمله اعطای وام دارد که در کسب و کار آنها در آینده بسیار قابل توجه است.

معاون نیروی انسانی فاتب با اشاره به حضور یک سرباز نمونه به نام حسن ملکی، ادامه داد: وی که به عنوان سرباز نمونه در سال جاری شناسایی و معرفی شده دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شهر سازی است تا کمک حال فرماندهان خود بوده و ماموریت‌های محوله را هم به نحو احسن انجام دهد.

وی افزود: به دلیل وسعت حوزه استحفاظی تهران بزرگ و تعدد ماموریت‌های پلیس، برابر تدابیر فرمانده انتظامی، دستورهایی صادر شده که سربازان نباید خسته و آزرده خاطر شوند که در راستای غنی سازی اوقات فراغت آنها اقداماتی انجام می‌دهیم و با برگزاری اردوهای یک روزه، کلاس‌های آموزشی، صیانتی و مسابقات ورزشی سعی داریم که محیط را برای آنان جذاب و شاداب کنیم.

سرهنگ رضایی اضافه کرد: جوانی جمعیت در راس برنامه‌های پلیس است و تلاش داریم بتوانیم با برگزاری کلاس آموزشی به سمت و سوی ببریم که سربازان متاهل شوند و سربازانی هم که متاهل هستند، امتیازاتی به آنها بدهیم که امیدوارتر به خدمت خود ادامه دهند.

معاون نیروی انسانی فاتب یادآور شد: بنا به تدابیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سربازانی هم که در طول دوران خدمت خود متاهل شوند از کسری خدمت متاهلی و تشویقی آن بهرمند می‌شوند.

وی اظهار کرد: البته در طول دوران خدمت سربازی مزایای دیگری چون افزایش حقوق و بیمه هم برای آنها پیش بینی شده که در بکارگیری و نحوه خدمت انها نیز تاثیرات بسیاری دارد و سعی می‌شود در محل سکونت خود و یا همسرشان خدمت کنند.

وی افزود: در حوزه جذب و گزینش ما به صورت مستقل در تهران بزرگ اقدام می‌کنیم و هر یک از پلیس‌های تخصصی ما مرکز جذب و گزینیش دارند و برابر علاقمندی که مراجعین دارند، می‌توانند به پلیس راهور، آگاهی، پیشگیری، یگان امداد و اطلاعات مراجعه و به خیل عظیم سربازان ولایت بپیوندند.