بغداد – ایرنا – حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به لبنان در روزهای اخیر و پاسخ های کوبنده مقاومت لبنان به این تجاوزها از یک سو و مواضع مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحولات جدید منطقه ای به ویژه موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی و توئیت های معظم له و همچنین سخنان دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل از سوی دیگر در بین رسانه ها و نخبگان عراق بازتاب گسترده ای داشته است.

به گزارش ایرنا، تعدادی از تحلیلگران برجسته سیاسی، رسانه ها و فعالان شبکه های اجتماعی مواضع روز گذشته - چهارشنبه - رهبر معظم انقلاب را در حمایت از مقاومت لبنان و در راس آن حزب الله تامل برانگیز عنوان کردند و در عین حال سخنان ریاست جمهوری را در مجمع سازمان ملل متناسب با اظهارات رهبری دانستند.

خبرگزاری «تنوع نیوز» عراق با عنوان «تاملی در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران» نوشته است که آیت الله خامنه ای این سخنان را به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع تعدادی از پیشکسوتان و نسل اول رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان کرده است.

این خبرگزاری در همین راستا با انتشار یادداشتی از «ماجد الشویلی» رییس مرکز پژوهش های سیاسی «افق» عراق آورده است که آیت الله خامنه ای تاکید کرد: «استحکام سازمانی و نظامی حزب‌الله و اقتدار آن بسیار بالاتر از آن است که با این ضربات، درهم بشکند و جبهه مقاومت تا امروز پیروز بوده و به توفیق الهی پیروزی نهایی نیز از آنِ این جبهه خواهد بود.»

الشویلی خاطر نشان ساخت که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، پیروزی را تنها منحصر به حزب الله لبنان ندانست بلکه بر پیروزی فلسطینی ها نیز تاکید کرد هرچند در وقت حاضر غزه در شرایط سختی به سر می برد.

رییس مرکز پژوهش های «افق» عراق تاکید کرد که «بعد از این اظهارات رهبر انقلاب اسلامی ایران، اینک اطمینان ما به پیروزی بیش از پیش شده است.»

روزنامه «المراقب العراقی» نیز امروز پنجشنبه در صفحه دوم خود توییت کامل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را منتشر کرد.

این روزنامه نوشته است: امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی: «پیروزی تا به امروز به جانب حزب الله و نیروهای مقاومت بوده و اگر رژیم صهیونیستی می توانست بر نیروهای مبارز در غزه و کرانه باختری و لبنان پیروز شود، دست به این جنایت ها و کشتار مردم و نابودی مدارس و بیمارستان ها و کشتار زنان و کودکان نمی زد».

یکی از کارشناسان سیاسی عراق نیز در سایت «الواح طینیه» که معمولا یادداشت ها و مقالات نخبگان و کارشناسان سیاسی عراق را منتشر می کند با عنوان «ایران پاسخ نمی دهد زیرا همین پاسخ است» نوشته است: برخی از دوستان از موضع ایران در قبال تجاوزات صهیونیستی – آمریکایی سوال می کنند و تصور می کنند که ایران باید به هر ضربه یا ترور پاسخ دهد.

«کامل الکنانی» سپس با اشاره به تاریخ ضرباتی که ایران متوجه رژیم صهیونیستی کرده از جمله بستن سفارتخانه این رژیم در تهران و تحویل آن به فلسطینیان و حمایت از مقاومت فلسطین، لبنان، یمن و عراق تا جایی که این نیروها اینک تبدیل به قدرت های منطقه ای شده اند گفت که ایران می داند چگونه به رژیم اسراییل ضربه بزند.

در سطح شبکه های اجتماعی نیز توییت رهبر معظم انقلاب که فرموده بودند پیروزی نهایی در این جنگ، از آن جبهه مقاومت و حزب الله است به طور گسترده ای در رسانه های عراقی بازتاب داشته است.

محسن آزاد فعال رسانه ای عراقی در صفحه شخصی خود در «ایکس» (توییتر سابق) با بازنشر توئیت رهبری در صفحه خود، با اشاره به آیه ۱۳ سوره «الصف» که خداوند درآن وعده پیروزی قریب الوقوع را به مومنان داده است، نوشت: «مژده، پیروزی فرا رسید و دیگر عقب نشینی جایز نیست و بی شک پیروزی به جانب مومنین در حزب الله و مقاومت است».

«حسن الربیعی» فعال در شبکه های اجتماعی نیز با انتشار عکسی زیبایی از یکی از دیدارهای رهبری با سید حسن نصرالله با اشاره به توئیت جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت : «مقاومت فلسطین پیروز و حزب الله پیروز است»

یکی از کارشناسان سیاسی محور مقاومت نیز بخش هایی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را که به طور مستقیم از طریق شبکه تلویزیونی «العهد» عراق منتشر شد در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

عباس الطایی» همچنین بخشی از سخنان رهبری را منتشر کرده و نوشته است: رهبر انقلاب اسلامی فرموده است که حزب الله تا به امروز پیروز بوده و پیروزی نهایی هم از آن جبهه مقاومت و جبهه حزب الله است.

از طرفی سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در رسانه های عراقی بازتاب داشته به ویژه آن بخش از سخنان دکتر «مسعود پزشکیان» که به جنایت های رژیم صهیونیستی اشاره و از مقاومت لبنان و فلسطین در دفاع از خود دربرابر ددمنشی این رژیم حمایت کرده است.

روزنامه «المراقب العراقی» به نقل از دکتر پزشکیان آورده است: «خاورمیانه در آتش کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی می سوزد.»

سخنان «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت که نسبت به شرایط حساس منطقه ای هشدار داده و گفته است که «برای جلوگیری از خطر بی‌سابقه بروز یک فاجعه تمام عیار در منطقه، حملات اسرائیل باید فورا متوقف شود» نیز در اغلب رسانه های عراقی به عنوان تیتر اول بازتاب گسترده ای داشته است.