ایلام - ایرنا - رییس کمیته جستجوی مفقودین گفت: ۳۲ هزار شهید تفحص شده دوران دفاع مقدس با ازمایش های دی. ان. ای و مدارک هویتی، شناسایی و ۱۵ هزار شهید دیگر هنوز گمنام هستند.

سردار سید محمد باقرزاده روز پنجشنبه در حاشیه آیین استقبال از پیکر ۳۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۷ هزار شهید گمنام تاکنون تفحص و پیکر مطهرشان ‌پیدا شده و ۲ هزار و ۲۰۰ شهید جاویدالاثر دیگر نیز باید تفحص شوند.

وی افزود: بخش اعظم کار تفحص شهدا انجام شده اما قسمت مشکل کار به لحاظ دشواری‌های فنی هنوز باقی مانده است.

سردار باقرزاده بیان کرد: ۳۴ شهید امروز مرز مهران مربوط به عملیات های والفجر سه و تک‌های دشمن در سال‌های ۶۶ و ۶۷ هستند که برای شناسایی هویت به تهران منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: ملت ایران و جامعه اسلامی باید پیام شهیدان که همانا مقابله و نبرد با دشمن و جبهه استکبار است را به منصه ظهور و بروز برسانند.

وی تبعیت از ولایت فقیه و صیانت از موازین شرعی و دینی را پیام مشترک و خواسته تمام شهیدان راه حق و دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: باید این وصیت صریح شهدا در بین تمام لایه‌های جامعه اشاعه یابد.

رییس کمیته جستجوی مفقودین ادامه داد: تبعیت از ولایت فقیه و رهبری یکی از مهمترین خواسته‌های شهیدان به شمار می رود که در واقع فرمانبرداری از ولی فقیه اطاعت از پیامبر و سیره نبوی و اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایرنا، امروز پیکر پاک ۳۴ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از مرز مهران وارد کشور شد.

خانواده معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار، مسئولان نظامی و کشوری و اقشار مختلف مردم در این آیین که در نقطه صفر مرزی انجام گرفت حضور داشتند.

برگزاری مراسم محلی چَمَر و مداحی و استقبال مردمی از پیکر شهدا در ورودی پل زائر از جمله برنامه های امروز بود.

سال ۱۴۰۱ نیز ۵۷ شهید تفحص شده از طریق مرز مهران وارد کشور شد.