ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مسوولان استان درخصوص تردد اتباع غیرمجاز دغدغه خاطر دارند و آسیب شناسی در این خصوص انجام شده که باید راهکارهای عملیاتی و کاربردی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در جلسه کنترل تردد غیرقانونی و غیرمجاز اتباع بیگانه افزود: در بحث تهدیدات رسوب اتباع بیگانه، جلسات و هماهنگی‌های لازم برگزار شده و مسیرهای عبوری از مرزهای شرق تا غرب مورد بررسی قرار گرفته؛ با تلاش‌های صورت گرفته، میزان ورود غیرقانونی اتباع بیگانه رو به کاهش است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته تا امروز شاهد کاهش میزان ورود غیرقانونی اتباع بیگانه باشیم.

وی اضافه کرد: باید این روند ادامه یابد و مدیریت شود و اجازه داده نشود اتباع خارجی به صورت غیرمجاز در استان تردد کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از تردد غیرمجاز اتباع بیگانه در مرتبه اول خود آنان را تهدید می‌کند و در مرتبه دوم مغایر شئون حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است که می‌بایست برخوردهای قاطع با عوامل مرتبط و دخیل در ترددهای غیرمجاز صورت گیرد.

عتباتی با تاکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه و شناسایی علل و عوامل دخیل افزود: باید محیط و فضا را برای مرتکبان جرایم علیه اتباع بیگانه غیرمجاز ناامن کنیم تا مجال ارتکاب جرم پیدا نکنند.

وی گفت: هیچ مماشاتی در برخورد با رفتارهای مجرمانه افراد بزهکار پذیرفته نیست و برخورد دستگاه قضایی در این موارد قاطع و بازدارنده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اقدامات کنترلی در فصل سرما با مشارکت نهادهای عمل کننده باید برنامه ریزی شود چرا که در فرآیند پیشگیری از این جرائم تاثیرگذار است.

حسین مجیدی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کنترل مرزها افزود: برخوردهای جدی قضایی هم در انتظار عوامل و مرتکبان جرائم مربوط به تردد غیرمجاز اتباع بیگانه خواهد بود.

وی یادآور شد: باید با حساسیت ویژه و با داشتن برنامه‌های مدون، هشدار مداوم و با اجرای طرح‌های موثر در مقابل مجرمان ایستاد به ویژه با افرادی که تشکیل باند می‌دهند و جرایم مرتبط با اتباع بیگانه را مدیریت می‌کنند نیز باید با قاطعیت برخورد شود.