مشهد -ایرنا- همزمان با هفته دفاع مقدس، فیلم مستند «من محمدحسن را دوست دارم» و فیلم کوتاه «دِلِلول»، از آثار تولیدی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در مشهد به نمایش عمومی درآمد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، فیلم مستند «من محمدحسن را دوست دارم» به کارگردانی «سید محمد محمدی سرشت» و تهیه‌کنندگی، «هاشم مسعودی» و «مجتبی احسانی» تولید شده است.

این اثر به ماجرای شگفت‌انگیز شفای محمدحسن، یک بیمار سرطانی لبنانی در حرم امام رضا (ع) پرداخته و سرنوشت عجیب او را به تصویر کشیده است.

در ادامه این آیین نیز فیلم کوتاه «دللول» که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید ولی‌زاده، تولید شده است، به روی پرده سینما رفت.

این فیلم روایتگر داستانی با موضوع دفاع مقدس است؛ چنانکه در تعریف آن آمده است؛ «سال‌ها گذشته، جنگ خیلی وقت است که تمام شده، اما داغ سلیمه هنوز تازه است. داغ فرزند پایانی ندارد».

حمایت آستان قدس رضوی از فیلم‌سازان

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در خصوص این آیین اظهار کرد: این دو اثر خوب و ماندگار که با حمایت این مؤسسه و مشارکت هنرمندان حرفه‌ای مشهدی تولید و اکران شد، مرتبط با دوران دفاع مقدس و لبنان است که هر دو، پیوند امام رضایی نیز دارد.

عبدالصمد طالبی افزود: آستان قدس رضوی درصدد است در راستای نشر فرهنگ رضوی و دفاع از ارزش‌های اسلامی، از هنرمندانی که در صنایع خلاق فرهنگی و سایر امور هنری فعالیت می‌کنند، حمایت کند تا بتواند اثرگذاری بهتری را از طریق هنر نسبت به مخاطبان خود در داخل و خارج از کشور داشته باشد.

همچنین در این آیین، مرتضی شعبانی، مستندساز و تهیه‌کننده فعال در عرصه سینمای مستند کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید مرتضی آوینی، به بیان مطالبی درباره فعالیت‌های هنری این شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن، پرداخت و به تولید مجموعه‌هایی همچون «حقیقت» و «روایت فتح» توسط وی، اشاره کرد.

شعبانی از شهید آوینی به‌عنوان هنرمندی پُرکار نام برد و گفت: این شهید هنرمند از یک‌سو، مبدع تولید خاصی از مستند جنگ بود و از سویی دیگر، نشان داد که چگونه پس از پایان جنگ نیز می‌توان مستند ساخت.

وی با تأکید بر اینکه شهید آوینی برای رضای خدا فعالیت هنری می‌کرد، خاطرنشان کرد: آثار مکتوب و تصویری وی نیز به دلیل اخلاصش، ماندگار شده است.

آیین رونمایی و اکران فیلم مستند «من محمدحسن را دوست دارم» و فیلم کوتاه «دِلِلول» با حضور «محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، امیرمهدی حکیمی، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری این آستان مقدس و دیگر مسئولان فرهنگی و هنری، هنرمندان و هنردوستان مشهدی در پردیس سینما هویزه مشهد برگزار شد.

برگزاری مراسم امضای پوستر این دو فیلم، از دیگر برنامه‌های این آیین بود.