مراغه - ایرنا - پیاده‌روی خانوادگی با حضور صدها نفر از اهالی به ویژه بانوان مراغه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار، و به قید قرعه ۵۰ جایزه از جمله دوچرخه، کارت هدیه و صنایع دستی مرغوب بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.

به گزارش ایرنا فرمانده سپاه مراغه شامگاه پنجشنبه در آیین اهدای جوایز این پیاده‌روی خانوادگی در آمفی‌تیاتر روباز بوستان یادگاران و حاشیه رودخانه «صوفی‌چای» افزود: از سال ۱۳۴۲ شمسی تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب شده که خروجی آن امنیت مثال‌زدنی است.

فرمانده سپاه مراغه: پیام شهدا در عصر حاضر ایستادگی ما در جنگ شناختی دشمنان است

سرهنگ یحیی حیدری با بیان اینکه روزگاری کسی در این کشور جرات برخورد با تخلف اتباع آمریکایی را نداشت، افزود: در سایه خون همین شهدا، کشورمان در اقتدار کامل به سر می‌برد تا جایی که وقتی در عملیات «وعده صادق» صهیونیست‌ها موشک‌باران شدند، همین آمریکایی‌ها به التماس افتادند تا ایران موشک‌باران را قطع کند.

وی با بیان اینکه در مراغه هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده است، اظهار داشت: این شهدا عزت و اقتدار آفریدند و یاد و خاطره آنان را در هفته دفاع مقدس گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه پیام شهدا در عصر حاضر ایستادگی در جنگ شناختی است، تصریح کرد: دشمنان در جنگ شناختی ناامیدی مردم را دنبال می‌کنند و تلاش دارند تا ذهن‌ها را تسخیر کنند.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه بسیاری از ضدارزش‌ها همچون بی‌حجابی از طریق همین جنگ شناختی عادی‌انگاری می‌شود، ادامه داد: اگر دیروز در مرزها با دشمنان روبرو بودیم، امروز در ذهن‌ها باید با آنان مقابله کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه عزت و اقتدار کنونی کشور را مدیون خون شهدا هستیم، افزود: اگر تابلویی از ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس طراحی شود، شباهت زیادی به عصر عاشورا خواهد داشت و به واسطه همان ایثارگری‌هاست که امروزه ایران در تمام معادلات دنیا اثرگذار است.

وی همچنین با بیان اینکه رسانه در جنگ شناختی دشمن با ما یک ابزار بسیار مهم به شمار می‌رود، تصریح کرد: رسانه‌های دشمنان ذائقه عمومی را تغییر می‌دهند و ناامیدی را در جامعه تزریق می‌کنند.

توسعه ورزش همگانی ضامن سلامت عمومی است

«ناصر قهرمان» رییس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این آیین بیان کرد: توسعه ورزش همگانی ضامن سلامت عمومی است و علاوه بر آنکه شهری سالم را به ارمغان می‌آورد هزینه‌های درمانی را هم کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بانوان در این پیاده‌روی خانوادگی حضور پرنگ دارند، اضافه کرد: زنان می‌توانند مشوق دیگر اعضای جامعه برای گرایش به ورزش باشند.

به گزارش ایرنا این پیاده‌روی خانوادگی از میدان «عبدالقادر» تا «بوستان یادگاران» و در مسیر حدود سه کیلومتری برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.