اراک - ایرنا - رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: موکب‌های این استان در ایام اربعین حسینی خوش درخشیدند و کارنامه درخشانی به یادگار گذاشتند.

به گزارش ایرنا، رحیم غلامی عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از خادمین سلامت اربعین و رویداد قدم به قدم تا مسیر بهشت در اراک، با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: هلال احمر استان مرکزی با استقرار درمانگاه در شهر کربلا منشا خدمات بسیار خوبی بود و خدمات ارزنده‌ای به زائران حسینی ارایه دادند.

وی بیان کرد: در ایام اربعین، ۵۰ موکب از استان مرکزی در خاک عراق و ۳۰ موکب در ایران به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کردند.

وی بیان کرد: در مجموع در ۸۰ موکب استان مرکزی، ۸۷۶هزار وعده شام، یک میلیون وعده ناهار و تعداد ۲ میلیون و ۴۶۱ هزار میان وعده، بین زائران حسینی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی نیز کارنامه این جمعیت را در خدمات رسانی بخش‌های مختلف درخشان دانست و گفت: بیش از ۳۵۰ نفر از اعضای جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی در اربعین امسال خدمات رسانی کردند و به عنوان خادم الحسین سلامت در این راه حضور داشتند و خدمات درمانی، درمانگاهی و بهداشتی ارائه می دهند.

علیرضا شهرجردی بیان کرد: همچنین ۸۰ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر این استان در طرح قدم به قدم در مسیر بهشت، در سالروز شهادت امام رضا(ع) حضور داشتند و به بیش از سه هزار زائر امام رضا(ع) خدمات ارایه دادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم در این آیین گفت: سال گذشته ۲ درمانگاه از سوی این جمعیت برای خدمت‌گذاری برنامه‌ریزی شد و امسال با وجود مشکلات فراوان، هفت گروه اعزام شدند که چهار گروه زیارتی و سه گروه درمانی بودند.

حجت الاسلام سیدرضا میرهاشمی افزود: خدمات مطلوبی از سوی نیروهای جمعیت هلال احمر استان مرکزی صورت گرفت که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: جمعیت زائران اربعین حسینی به بالغ بر ۲۴ میلیون نفر رسید و این آیین، پرشورترین مراسم مذهبی و غیرمذهبی است.

در پایان این آیین از خادمین سلامت اربعین و رویداد قدم به قدم در مسیر بهشت جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.