جیرفت- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت گفت: قدرت و توان رسانه‌ای ما در تبیین دفاع مقدس کم بوده است در حالی که دشمنان با قدرت رسانه‌ای به‌روز خود حتی توانسته‌اند شبهاتی را در دفاع مقدس هم ایجاد کنند.

جواد زمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت آگاه کردن نسل جوان درباره دفاع مقدس اظهار کرد: رسانه‌های بیگانه با تاثیرگذاری احساسی و لحظه ای بدون نیاز به تفکر به داشته‌های ما حمله می کنند.

وی یادآور شد: کار رسانه‌های داخلی هم در تبیین رویدادهایی که در گذشته اتفاق افتاده سخت است اما باید بیشتر به آن پرداخته و توجه شود.

زمانی تاکید کرد: تبیین اهمیت دفاع مقدس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چون کشور ضربه زیادی از روشن نشدن ماهیت دفاع مقدس خورده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان در مورد اهمیت دفاع مقدس توجیه نیستند، نگاه درستی به آن ندارند و از چرایی شروع و ادامه جنگ هشت ساله اطلاع بی‌اطلاع هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مبحث دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: نفوذ مبحث مهمی است که رهبر معظم انقلاب بعضا در مورد آن سخن گفته بودند و این بار نفوذ فرهنگی و ترویج سبک زندگی دشمن را آسیب زا دانستند چون می تواند جایگزین فرهنگ غنی و دینی ما شود.

به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس با جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار با تأکید بر اینکه مخاطب این سخنان همگان بخصوص نسل جوان هستند، در تبیین علت آغاز جنگ علیه ملت ایران در سال ۱۳۵۹ گفتند: انگیزه حمله به مرزهای ایران مخصوص صدام و حزب بعث نبود بلکه سردمداران نظم جهانی آن روز یعنی آمریکا و شوروی و دنباله‌روهای آنها هم انگیزه زیادی برای تهاجم داشتند.

ایشان، دلیل دشمنی ابرقدرت‌ها با انقلاب مردمی بی‌نظیر ایران را غیرقابل تحمل بودن تفکر نوین و پیام این انقلاب برای آنها دانستند.