قزوین - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: ۸۰۰ هزار میلیارد ریال درآمد جدید طی سه سال گذشته برای این سازمان حاصل و از استقراض بی‌رویه پیشگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرهاشم موسوی روز پنجشنبه به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان در قالب شصت و یکمین سفر استانی در دیدار با محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین ضمن تقدیر از حسن‌ تعامل و همکاری مجموعه استانداری با تامین‌اجتماعی استان اظهار کرد: در دوره مدیریتی اخیر با تسویه ۱۰۶ همت(هزار میلیارد تومان) بدهی انباشته به نظام بانکی و مجموعه‌ای از اقدامات تحولی، ریل‌گذاری مسیر حرکت این سازمان از آینده‌سوزی به آینده‌سازی تغییر یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۴۸ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند که ۵۷ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و در عرصه‌های موثر بیمه‌ای، درمانی و کسب و کار مشغول خدمت‌رسانی هستیم.

موسوی در ادامه گفت: سازمان تامین‌اجتماعی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری فعال، نقش آفرین و به دنبال افزایش بهره‌وری است تا به بیش از ۵۰ درصد جامعه خدمات درمانی ارائه کند که در این راستا ۲ روش خرید راهبردی خدمات و ارائه خدمات درمانی رایگان در مراکز ملکی، توسعه یافته است.

وی با اشاره به وضعیت ارائه خدمات درمانی در استان قزوین گفت: ۲ بیمارستان در تاکستان و قزوین فعال، توسعه چهار بخش نیز در دستور کار است و بجز شهر آوج در همه شهرستان‌ها درمانگاه راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: در سازمان تامین‌اجتماعی همه شرایط مهیا شده تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم که در دولت شهید رئیسی تحول قابل توجهی در حوزه تامین‌اجتماعی رقم خورد.

موسوی اضافه کرد: در آغاز بکار دولت سیزدهم ۱۰۶ همت به بانک رفاه بدهکار بودیم که با همکاری دولت، اراده جدی رئیس جمهور شهید و پرداخت بالغ بر ۲۵۰ همت از بدهی دولت به سازمان تامین‌اجتماعی، تمام بدهی‌های انباشته گذشته تسویه شد در غیر اینصورت امروز ۳۰۰ همت بدهکار بودیم.

وی افزود: با عزم و اراده همکاران ما در سازمان تامین‌اجتماعی از محل تادیه بدهی دولت، افزایش سرمایه خوبی در بانک رفاه رقم خورد و علاوه بر این، نه تنها در دارایی‌های سازمان دست نبردیم و دارایی ها را نفروختیم بلکه بدهی‌ها را نیز پرداخت کردیم.

موسوی یادآور شد: نرخ تسویه بدهی ما طی سه سال به ۳.۵ برابر همه دولت‌های قبلی رسید که این توجه ارزشمند، مدیون رویکرد خوب شهید رئیسی در توجه به افراد تحت پوشش این سازمان است که همواره بر رسیدگی به امور بازنشستگان تاکید داشتند.

این مسوول با اشاره به اینکه در دوره گذشته برای پرداخت ماهانه ۲۸ همت حقوق و مستمری حدود پنج همت استقراض انجام می‌شد، گفت: با اقدامات مهمی که در دوره جدید مدیریتی سازمان انجام شد از ابتدای سال گذشته تاکنون ماهانه بیش از ۶۰ همت حقوق و مستمری بدون یک ریال استقراض انجام می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: امروز ۴۳ مرکز درمانی و بیمارستان بزرگ را در سراسر کشور اداره می‌کنیم و توسعه خدمات درمانی را در اولویت قرار داده‌ایم همچنین ۱۶ دستگاه سی تی اسکن، ۲ دستگاه ام‌ آر ای، ۷۰ دستگاه آمبولانس و ده‌ها دستگاه سونوگرافی در این دوره خریداری شده و ۱۳۷ پروژه درمانی درحال اجراست که بیشتر آن‌ها در مناطق کم‌ برخوردار و محروم می باشد.