چابهار - ایرنا - مدیر عامل شرکت IPGL هند بر تقویت روابط تاریخی و فرهنگی با ایران تأکید کرد و گفت: چابهار با موقعیت راهبردی مکان خوبی برای سرمایه گذاری و حضور فعال تر کشور هند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سونیل موکوندان شامگاه پنجشنبه در دیدار با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: به عنوان اپراتور بندرشهید بهشتی حضور طولانی داریم و برای افزایش حضور و سرمایه گذاری ها در تلاش هستیم.

وی بر توسعه روابط و حضور سرمایه گذاران به دلیل ارتباط دیرینه هند و ایران تاکید کرد.

رئیس هیأت مدیره منطقه آزاد چابهار ضمن خوشامدگویی، به روابط دیرینه دو کشور پیش از سال ۱۹۴۸ اشاره کرد و گفت: با وجود مرزهای مشترک دریایی، این روابط قوی تاریخی، فرهنگی و مردمی برقرار است.

حمیرا ریگی همچنین به پیمان دوستی و صلح بین ایران و هند بعد از استقلال این کشور اشاره کرد و افزود: این ارتباط از گذشته‌های دور آغاز شده و همیشه ادامه خواهد داشت.

وی از حضور مدیرعامل شرکت ایندیا پورتس گلوبال لیمیتد (IPGL) در چابهار و علاقه‌مندی وی و سرمایه گذاران کشور هندوستان به ایران بویژه چابهار ابراز خوشحالی کرد، گفت: امیدوارم از این پس طرفین رابطه نزدیک‌تری داشته باشند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به علاقه‌مندی مردم ایران به فرهنگ و هنر هند، از همکاری های مشترک فرهنگی با هنرپیشه‌ها و اهل فرهنگ و هنر در جشنواره‌های مشترک استقبال کرد و افزود: منطقه آزاد چابهار آمادگی خود را از جلب و جذب تجار و سرمایه گذاران در تجارت با هند و کشورهای CIS و اوراسیا از مسیر این منطقه آزاد اعلام می کند.

وی بیان کرد: این دیدار می‌تواند گامی مؤثر در توسعه روابط تجاری و فرهنگی میان دو کشور به شمار آید.

در این دیدار در خصوص مسوولیت اجتماعی، تبادل هیأت‌های فرهنگی و اقتصادی، حضور در همایش‌ها و نمایشگاه‌های ۲ کشور و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به زبان هندی و راه‌اندازی دفتر خدمات متمرکز برای مشتریان بحث و تبادل نظر شد.

حسین حبیب اللهی، مدیرعامل IPGCFZ (نمایندگی IPGL در تهران)، ام. کی. آرورا تاجر و بازرگان هندی، یوسف باور مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، سلیم آذرپیرا مدیر توسعه و تجارت و سعید مقدم مدیر حمل و نقل و ترانزیت سازمان نیز در این دیدار حضور داشتند.