تهران- ایرنا- صرف‌ نظر از عملکرد غیرقابل دفاع تیم فوتبال استقلال در شهرآورد تهران، سرمربی اسپانیایی پرسپولیس با تفکرات و برنامه‌ریزی و البته تعویض‌های خود، قرمزها را در دربی ۱۰۴ به پیروزی رساند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در حساس‌ترین دیدار هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر تیم فوتبال پرسپولیس تهران با گل دقایق پایانی محمدحسین کنعانی‌زادگان موفق شد با نتیجه یک بر صفر همشهری خود، استقلال را شکست دهد و با ۱۱ امتیاز به رتبه دوم جدول صعود کند.

نیمه نخست این بازی در شرایطی با نتیجه صفر - صفر به پایان رسید که شاگردان خوان کارلوس گاریدو در پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار داشتند و در چند صحنه فرصت داشتند تا دروازه رقیب سنتی خود را باز کنند که هر بار ناکام ماندند. در نیمه دوم گرچه شاگردان جواد نکونام در استقلال کمی جلوتر آمدند اما در این نیمه نیز برتری سرخ‌پوشان کاملا محسوس بود.

شاید نقطه عطف بازی مربوط به تعویض‌های سرمربی اسپانیایی در این بازی باشد. گاریدو تا دقیقه ۷۶ به ترکیب ابتدایی پرسپولیس دست نزد تا اینکه با مصدومیت امید عالیشاه، لوکاس ژائو مهاجم آنگولایی سرخ‌پوشان به جای کاپیتان این تیم وارد میدان شد. با مهار رامین رضاییان در جناح راست استقلال توسط میلاد محمدی، آبی‌پوشان حملات خود را از سمت چپ روی دروازه قرمزها ترتیب دادند.

سرمربی اسپانیایی که به دنبال شکست استقلال در نخستین تجربه خود در شهرآورد تهران بود، برای کاهش حملات استقلال در سمت راست سرخ‌پوشان و در ادامه برتری مقابل این تیم در دقیقه ۸۴ بازی ایوب العملود را جایی علی علیپور وارد میدان کرد تا با خروج فرشاد احمدزاده این بازیکن مراکشی به عنوان بال راست قرمزها در دقایق پایانی بازی کند.

نکته جالب‌تر حضور سعید مهری، بازیکن اسبق استقلال در ترکیب سرخ‌پوشان بود. مهری که به جای احمدزاده به میدان رفت، پشت سر ژائو در خط حمله قرار گرفت تا در دقایق پایانی به همراه مهاجم آنگولایی بار خط حمله پرسپولیس را بر دوش بکشد.

اوج نمایش بازیکنان تعویضی پرسپولیس در دقیقه ۸۹ بود که سرخ‌پوشان به دنبال پاس الکسیس گندوز، گلر این تیم در موقعیت ضد حمله قرار گرفتند. ژائو با یک حرکت نمایشی میلاد زکی‌پور را کنار زد تا توپ به ریگی برسد. ریگی در ادامه توپ را به ایوب داد تا او با یک ارسال آن را به محوطه جریمه استقلال ارسال کند. توپ بعد از دفع ناقص سیدحسین حسینی در محوطه جریمه به مهری هافبک رسید. رامین رضاییان، ستاره اسبق سرخ‌پوشان که با سر و صدای زیاد به جمع شاگردان نکونام ملحق شده بود، روی مهری خطا کرد تا داور به سود قرمزها اعلام پنالتی کند و در ادامه کنعانی‌زادگان گل برتری قرمزها را به ثمر برساند.

به طور حتم مسئله‌ای که سرخ‌پوشان را در این بازی حساس و سرنوشت‌ساز به برتری رساند بازی خوانی گاریدو بود که با تعویض‌های به موقع روند بازی را به سود قرمزها تغییر داد تا در پایان این تیم برنده شهرآورد ۱۰۴ باشد.