بیرجند - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات خراسان جنوبی گفت: لوله گذاری در معابر سایت نهضت ملی مسکن شهر قاین آغاز و امکان واگذاری انشعاب به ۱۰۰ واحد میسر شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، هادی صادقی روز جمعه از نصب اولین انشعاب آب در سایت ۴۹ هکتاری شهر قاین خبر داد و گفت: پنج کیلومتر از معابر ابتدایی سایت نهضت ملی مسکن در این شهر لوله گذاری شده است.

وی افزود: طرح آبرسانی به سایت‌های نهضت ملی مسکن که شامل تجهیز چاه، احداث مخزن ذخیره، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب است توسط سه پیمانکار در بخش‌های مختلف در حال اجرا بوده که اعتبار کل طرح بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات یادآور شد: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل است.

وی درباره اجرای شبکه‌های آب در دیگر سایت‌های شهری شهرستان گفت: آبرسانی به سایت‌های نهضت مسکن خضری، اسفدن و فاز اول نیمبلوک انجام شده و واگذاری انشعاب آب در حال انجام است.

صادقی بیان کرد: تامین لوله و لوازم برای سایت‌های آرین شهر و فاز دوم نیمبلوک صورت گرفته و طی ماه جاری عملیات اجرایی آبرسانی به این واحدها نیز شروع خواهد شد.

۶ سایت نهضت ملی مسکن در شهرستان قاینات دیده شده که ۲ سایت در شهر قاین، ۲ سایت در نیمبلوک، آرین شهر و خضری هر کدام یک سایت وجود دارد.

همچنین ۱۰ درصد آمار متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان مربوط به شهرستان قاینات است و در شهر قاین سه سایت ۴۹ هکتاری، ۳۸ هکتاری و ۳۶ هکتاری برای این منظور الحاق شده که در مرحله ساخت مسکن است.

خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند است.