تهران - ایرنا - کارشناس بازار سرمایه گفت: تداوم رشد شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت ناشی از امیدبخشی رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد دولت چهاردهم و رخ دادهای اخیر داخلی است.

«حسین رهبر» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت و آینده این بازار افزود: خوش بینی اهالی بازار سرمایه نسبت به رخ دادهای اخیر همچون سفر رئیس جمهوری به نیویورک و صحبت‌های وی در مجمع سازمان ملل و امواج مثبت وزیر اقتصاد و دارایی در بازار سرمایه تاثیر قابل توجهی داشته است.

کارشناس بازار سرمایه اظهارداشت: این اتفاقات در هفته گذشته منجر به سقف های ۵۰ روزه پول حقیقی به بازار شد که بیانگر اطمینان تدریجی مردم به بازار است.

وی اضافه کرد: البته سهام های بزرگ به دلیل اینکه شاخص هستند و قبل تر هم این سهم ها را نگه داشته بودند، شاید رشد چندانی نداشت اما سهام های کوچک و متوسط سه تا چهار روز مثبت بودند و به نظر می‌رسد این روند ادامه خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد بازار سرمایه طی روزهای آینده نیز افت خاصی نداشته باشد و همچنان سیر صعودی را طی کند.

رهبر، زمزمه های کاهش نرخ بهره بانکی و افزایش نرخ ارز نیمایی را بی‌تاثیر ندانست و افزود: در بازار ارز شاهد افزایش نرخ ارز نیمایی هستیم که نزدیک شدن قیمت این ارز به ارز بازار آزاد در بازار سرمایه بی تاثیر نیست و منجر به درآمدزایی شده است.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رکود بازارهای موازی در افزایش سرمایه گذاری بازار سرمایه تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: اکنون شاهد رکود در بازارهای موازی مثل خودرو و ملک و ارز هستیم که خود نشانه‌های مثبتی است.

وی درباره کاهش نرخ بهره بانکی و تاثیر مثبت آن بر بازار سرمایه گفت: با وجود اینکه نرخ بهره بانکی پایین نیامده اما زمزمه های کاهش آن تاثیر مثبت داشته و باعث رشد بازار سرمایه شده است.

رهبر، بازار طلا را در رقابت با بازار سرمایه عنوان کرد و اظهارداشت: به تازگی طلای جهانی سقف‌های قیمتی جدیدی را زده است که تاکنون این سقف قیمتی دیده نشده بود اما به دلیل جذابیت این بازار همچنان سرمایه گذاری در آن انجام می شود.

کارشناس بازار سرمایه براین باور است که رکود بازارهای موازی و کاهش چشمگیر نرخ بهره بانکی می‌تواند منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شود زیرا اکنون سرمایه‌ها در سپرده‌های بانکی، ملک و طلا و ارز نهفته است.